Het volgende minder / onbekende merk is 666 Barcelona http://www.666barcelona.com/
.
De naam geeft al aan dat het merk, dat alleen quartz horloges op de markt brengt, afkomstig is uit Barcelona / Spanje.
666 is de som van de getallen 1 t/m 36.
Er zijn veel kleurrijke modellen met opvallende dials en displays; < € 200,=.
Geen wereldwonderen, maar wel enkele eye-catchers.
best bijzondere modieuze klokkies…overigens naast dat 666 de som is van de getallen 1 t/m 36 zien sommigen dat toch anders;)
“De Openbaring van Johannes noemt 666 als het getal van het Beest,666 (antichrist).” (wikipedia)
Het spijt me om het te zeggen, maar tussen de flinke verzameling merken die je inmiddels hebt gepost, heb ik eigenlijk (naar mijn smaak) nog niets moois gezien
Ik heb in mijn eerste topic al aangegeven dat de onbekende of minder bekende merken die ik aan den volke wil presenteren waarschijnlijk geen topmerken zullen zitten. Topmerken zijn over het algemeen zeer wel bekend, dus plaats ik ze niet.
Maar er komen nog wel leuke kleine merken aan.
(Neem bijvoorbeeld het NL merk Pellikaan. Dat was niet in een klap bekend in NL, laat staan in het buitenland. Zoiets moet groeien.)
Ik kan het immers niet iedereen binnen 4 topics naar de zin maken.
Even voor de duidelijkheid, ik werk op alfabetische volgorde en probeer 1 merk per dag te plaatsen.
Het feit dat de topics tot nu toe wel allemaal gelezen hebt, doet mij in ieder geval deugd.
Ik hoop dat je over een van mijn volgende presentaties zegt: YES dat is helemaal mijn smaak.
Uitstekend initiatief vind ik dit. Ik heb zelf niet de tijd om mij in onbekende merken te verdiepen en krijg het nu zo op een presenteerblaadje voorgeschoteld. Mensen die het niks vinden, moeten gewoon niet kijken.
666 vind ik niet echt indrukwekkend. Sommige zien er wel leuk uit, maar voor mij is een horloge meer dan alleen een buitenkant die er leuk uitziet. Dat kan een (manufactuur) uurwerk zijn, maar ook de geschiedenis van een horloge of de betekenis in de horlogeindustrie.
Ps - wel gewoon doorgaan hoor Sparks, erg leuk om te zien welke merken er allemaal zijn en wat ze voorstellen
PsPs - 666 is inderdaad het getal van de duivel. Het is echter ook de reeks Romeinse cijfers in aflopende volgorde (kleiner dan 1000 - M) : DCLXVI. Ik vergelijk het altijd maar met het bankrekeningnummer 1234.56.789 dat een legitiem nummer is - voldoet aan de elfproef - en dat vaak wordt gebruikt als fictief nummer in foldertjes en zo.
Kijk dat van die Romeinse cijfers wist ik niet.
Ik moest de betekenis van de symbolen wel even uit het geheugen opgraven. Wie werkt hier nu nog dagelijks mee?! Voordeel van jouw info is dat ik wat dat betreft weer even bij de tijd ben.
V.w.b. de 11-proef; dat systeem is ook verwerkt in het burgerservicenummer.
En ja hoor, ik ga gewoon door. Gezien het aantal positieve reacties vind ik het gewoon een must.
Nog even voor de duidelijkheid:
Algemeen bekende merken, merken van uitsluitend dameshorloges, merken met duidelijk uitsluitend ‘troep’ in het assortiment, plaats ik niet. Ik twijfel nog over het plaatsen van merken met alleen kinderhorloges.
Als er wensen zijn om bepaalde groepen juist wel of niet te plaatsen, laat het even weten.
En tot slot:
Ik werk alfabetisch.
Sommige merken bestaan uit persoonsnamen (voor- + achternaam; bijv. David Yurman). Het kan zijn dat die onder de achternaam in mijn bestand staan i.p.v. onder de voornaam. Ik volg namelijk zoveel mogelijk de merknaam zoals die voorkomt op de wijzerplaat.
Mocht iemand een merk in gedachten hebben en ik sla dit over, attendeer mij daar dan op. Ik kan mijn bestand dan completeren.
Als een Spaans merk zegt dat 666 zo’n “revelation” is dan is dat een niet zo subtiele hint naar het laatste boek van de bijbel, openbaring waarin 666 het teken van het beest is. Spanje is overwegend Rooms Katholiek dus is dat voor een jonge horloge drager een provocatie en waarschijnlijk heeft dat commercieel gezien een meerwaarde. Beetje a la Gsus die een doornenkroon als logo heeft.