Ik heb sinds een paar weken een uurwerk in mijn bezit, maar de horlogerie in Delft kon mij niet vertellen om wat voor uurwerk het precies ging. In de inscriptie op de achterzijde staat dat het van Oris is, echter kon hij mij geen duidelijkheid verschaffen over het kaliber. Zodoende ben ik lid geworden van dit forum en wellicht kunnen jullie mij van informatie (over dit uurwerk) voorzien. Onderstaand de foto’s van het betreffende uurwerk.
welkom. ik neem aan dat je enkel t uurwerkje hebt? n kast of wijzerplaat kan extra aanknopingspunten geven.
ik weet t iig niet. hopelijk dat iemamd anders t hier wel weet. zitten ook n paar horlogemakers die em misschien es zijn tegengekomen.
Denk dat we je hier collectief zeker kunnen helpen, maar dan zou het wel een stuk helpen, als de letters e.d. op het caliber ook voor ons leesbaar waren. Dat maakt het proces makkelijker en de uitkomst zekerder, dus
Het uurwerk is uit de Oris 700 serie zoals ik al aangaf,
het exacte calnr. staat vermeld maar is niet goed te lezen.
Datering jaren '70 kun je ook lezen als je het linkje volgt.
Dank allen voor de reacties. Betere foto’s van de inscriptie wordt lastig, maar wat er staat is:
umadjusted
oris watch co swiss
seventeen 17 jewels
692
Ik heb inderdaad alleen de hand kunnen leggen op het uurwerk, wijzers e.d. ontbreken. Graag zou ik wijzers willen bestellen voor dit uurwerk, is dat nog ergens mogelijk of is het uurwerk dusdanig gedateerd dat dit niet meer tot de mogelijkheden behoort?
Gewoon een voorloper van de Oris cal. 712. zoals ik al aangaf.
Begin jaren '70, wijzers zal moeilijk worden daar het geen ETA
maar nog een eigen caliber betreft (volgens Ranfft).
mvg
ps. ff zoeken geeft een Oris star no date aan voor cal. 692
Arie Kabaalstra hier, hij kan vast ff een setje wijzers maken. en de rest. >X
Jochem1990 Schreef:
Dank allen voor de reacties. Betere foto’s van de
inscriptie wordt lastig, maar wat er staat is:
umadjusted
oris watch co swiss
seventeen 17 jewels
692
Ik heb inderdaad alleen de hand kunnen leggen op
het uurwerk, wijzers e.d. ontbreken. Graag zou ik
wijzers willen bestellen voor dit uurwerk, is dat
nog ergens mogelijk of is het uurwerk dusdanig
gedateerd dat dit niet meer tot de mogelijkheden
behoort?
@ Frans53: Dank voor de datasheet van Ranfft. Met deze informatie kan ik op zoek naar wijzers en een extender voor de stift. Ik ben namelijk zelf een kast en een wijzerplaat aan het maken. Het plan is om de kast groter te maken dan waar het uurwerk oorspronkelijk voor bedoeld was.
Wellicht kan ik de wijzers ook bestellen bij horlogerie Peter Klemann in Haarlem.
Heb je het ebay linkje helemaal naar onder gescrold?
Jouw uurwerkje lijkt uit een dergelijk horloge te komen
en als ik de wijzers zo bekijk lijken het toch wel eta wijzertjes,
misschien kun je daar (in Haarlem) wijzertjes (laten) passen…