Onbekend zakhorloge

Iemand enig idee welke type/merk zakhorloge dit is?

er zit een k logo op en onderaan staat de tekst 17 jewels (volgens mij heeft dit met de kwaliteit van het horloge te maken?

17 jewels staat voor het aantal kunstmatige robijnen die worden gebruikt om de assen in te laten draaien (extreem slijtvast), 17 is een normale waarde voor een handwinder uurwerk. Ik denk dat de kroon met de K staat voor het merk “Kurfürst”. Wat je hier laat zien is volgens mij trouwens geen zakhorloge maar een hangerhorloge, zit er ergens op de kast een bevestiging voor een ketting?

Ik denk dat deze gemaakt is in de jaren zestig/zeventig.

3 likes

Allereerst dank voor je snelle reactie. Kan ik nog wat van leren haha.
Ik denk dat je gelijk hebt idd. Het formaat had het eigenlijk al verraden. Er zit alleen geen bevestiging in voor een ketting. Er zit wel een gat in met weer daarin een gat. Het lijkt erop dat je 'm hiermee kunt opwinden. Maar hoe of wat kom ik niet achter.

Ik kan verder weinig vinden over het merk. Denk ook dat het horloge het onderzoek niet waard is. Wat denk jij? In het ronde archief ermee?

Ps. Wellicht kun je ook antwoord geven op mn volgende vraag. Ik heb een tweetal horloges waarvan ik de batterijen wil vervangen. Nu is de ene batterij een Sony sr626sw en de ander een Pako L626. Moet je exact het juiste typenr. gebruiken voor vervanging of staat de 626 voor het formaat/voltage/amp en is iedere 626 serie geschikt? Dank!