Onbekende Amerikaan: "André Fleury"

De Fleury’s zijn al 4 generaties actief in de horloge-branche. De familie komt van oorsprong uit Zwitserland.
De 3e persoon in deze lijn, André Fleury, emigreerde naar Amerika (1968) en begon in San Francisco het gelijknamige horlogereparatiebedrijf (leuk voord voor Scrabble) “André Fleury
http://www.fleury.com/
”.
In 1981 verhuisde het geheel naar San Rafael (Californië), waar nu Sacha Fleury (4e in lijn) de scepter zwaait.

Het assortiment bestaat uit dames- en herenmodellen, veelal in goud en sommige bezet met diamanten; dus prijzig. Maar er zijn ook een rvs modellen voor redelijke prijzen.
Ik lees slechts hier en daar de aanduiding ‘quartz’. Het is dus niet duidelijk of er ook mechanische uurwerken gebruikt worden.
De modellen gaan wel als ‘Swiss Made’ over de toonbank.

Goeten,
Flip.

Hallo Flip,

totaal onbekend…wat mij opviel was dat ondanks de hoge prijzen de banden niet echt mooi aansluiten op de kast…of vergis ik mij hier in??

Wederom dank voor het plaatsen!!

Groet, Justin

Het AF logo op de wijzerplaten vind ik wel enigszins lijken op AP (van Audemars Piguet).

Traveller69 Schreef:

Het AF logo op de wijzerplaten vind ik wel
enigszins lijken op AP (van Audemars Piguet).

Moest ik ook even aan denken. :slight_smile:

Ik vind dat de afgebeelde horloges in de duurdere prijsklasse niet veel kwaliteit uitstralen.
Waarschijnlijk zijn ze daarom uitermate geschikt voor de Amerikaanse markt, waar men al snel valt voor goud, glimmers en de aanduiding ‘Swiss Made’.