Onbekende Breitling vintage

Jaren geleden heb ik deze vintage Breitlng gekocht en ben benieuwd of iemand informatie heeft over dit horloge. Heb al eens de vraag gesteld aan de importeur en ook Breitling Zwitserland en beide zeggen dit horloge niet te kennen.

3 likes

Verplaatst naar Vintage Horlogeforum :slightly_smiling_face: Ik ben niet in staat te beoordelen welke referentie dit is en of het horloge al dan niet fake is; de leden in het vintage gedeelte vast wel.

Dank, ben benieuwd

En wederom

naar “Vragen over” categorie

1 like

Voor hoe oud het horloge waarschijnlijk is, lijkt het me op z’n minst een redial. De wijzerplaat is te schoon, en de bedrukking te rafelig.
Kun je het openmaken en het uurwerk laten zien? Aan de pootjes links en rechts lijkt het wel op zo’n automatisch uurwerk wat opgewonden werd (moest worden) door het uitzetten en krimpen van de pols.

Verder herken ik het niet als iets typisch Breitling. Bij oude Breitlings denk je toch eerder aan chrono’s.

2 likes

Volgens een Breitling serienummer lijst van Experts Watches zou dit serienummer bij een 1945 chronograaf horen.

1 like

Ik zag deze week een oude Breitling met een Cortebert kaliber erin
 Ben benieuwd wat deze binnenin heeft.

1 like

Maar als Breitling Zwitserland het niet kent, dan heb je toch eigenlijk wel een antwoord?

4 likes

Dit doet me in geen enkel opzicht aan een Breitling denken. Aleen de tonneau-kast al. Nooit eerder bij een Breitling gezien. De wegen die soms bewandeld worden om maar ergens geld uit te slaan

en de investering, want het ziet er overtuigend uit!

Dan weten we toch al genoeg

Ik hoop niet dat je er veel geld voor hebt betaald, want hij is zeker niet echt. Breitling heeft zeker ook rechthoekige horloges gemaakt zoals mijn referentie 168 uit 1943 dat qua stijl en leeftijd in de buurt zou moeten zijn
image

Het is een opnieuw opgemaakte wijzerplaat, dat is jammer maar zou nog kunnen, het probleem is dat het horloge niet voorzien is van een referentienummer naast het serienummer, dat kan namelijk niet. De Breitling gravering achterop is later aangebracht. Wat je vaak ziet is dat ze dan zelfs een Breitling gravure hebben aangebracht op het uurwerk (dat ze destijds niet eens deden).

2 likes

Heb hem open gemaakt hierbij het uurwerk en binnenkant kast.

3 likes

Ik geloof niet dat ik ooit een uurwerk heb gezien waar zelfs twee keer de merknaam in staat
 :joy: je kunt ook overdrijven.

1 like

Hier wat info over Staybrite:
https://wiki.grail-watch.com/index.php/Staybrite

Lijkt me wel gewoon origineel hoor

Lijkt hetzelfde

Bij nader inzien toch niet helemaal🙈 ik zie wel wat gelijkenissen

1 like

Dit is hetzelfde uurwerk. Die hierboven lijkt de afgezaagde versie. :wink:

In welk universum is dit een tonneau kast :grimacing:?

1 like

You got me there. Da’s inderdaad heel iets anders. :wink: