Hoi Eric
Bedankt voor het welkom en de supersonisch snelle reactie!
Deze klok staat op marktplaats en ik zit te twijfelen of ik een bod ga uitbrengen, foto is vaag (van de achterkant zie je alleen de gouden rotor met de tekst “Oris SA Swiss made”) en ik weet niet of ik hem wel mooi vind, vandaar dat ik even een betere foto wil googlen. Dacht zelf idd ook al aan de Big Crown maar ik kan geen match vinden op internet,zal dus wel een oudje zijn!
Dus deze Oris is minimaal 16 jaar oud, mijn inziens een risico. Ik zag de advertentie op MP staan, hoogste bod tot nu toe EUR 275,-. Een beetje inzage in de servicehistorie is wel zo fijn met oudere horloges.
Kun je de verkoper vragen om een typenummer, dan kunnen we hier een redelijke prijs voor je bepalen.
Super! Ik zal de verkoper even een mailtje sturen. minimaal 16 jaar is idd geen kattepis, aan de advertentie af te lezen heb ik niet met een kenner/liefhebben te maken dus het kan natuurlijk zo zijn dat hij al 1,5 in de kast ligt.
Ben overigens volgens mij wat jonger dan de meeste mensen hier op het forum dus ik ben al een tijd op zoek naar betaalbaar Zwitsers zit een beetje in de Hamilton en Fortis hoek te zoeken maar deze kwam ik toevallig tegen.
Bedankt tot zover!
Gr.Laurens
Heb een mail gekregen van de verkoper, de beste man denkt er 700€ voor te kunnen beuren terwijl hij eigenlijk niks van het horloge weet, zie onderstaande mail!
Beste laurens,
Het type is volgens mij Classic (zie eigenlijk nergens een vermelding, maar degene waar ik het horloge van heb een tijdje terug gaf dit aan als type). Tegenwoordig is Oris in ieder geval duidelijker met de type aanduidingen. Er staat wel een nr. in het achterdeksel: 7415.
Het horloge is denk ik zo’n 7,8 jaar oud (ik vind nergens een jaartal o.id.).
In de tijd dat ik het horloge heb heeft het geen servicebeurt gehad. Daarvoor denk ik ook niet, aangezien ik er geen bon o.i.d. van de verkoper bij gekregen heb. Het loopt overigens wel mooi en soepel en ziet er als nieuw uit.
Mijn vraagprijs is 700 euro.
Vriendelijke groeten,
Niels
Jullie snappen dat het feest niet door gaat haha. Mochten jullie toevallig iets voorbij zien komen wat de moeite waard is in het lage prijssegment, ik houd me ten zeerste aanbevolen
Super bedankt voor jullie info!
Gr. Laurens