Onbekende verrassing in mijn verzameling

Gisteren mijn verzameling even doorlopen en kwam dit schattige dingetje weer tegen.
Lijkt mij vintage. :joy:
Kast 32mm, merk onbekend, staat niets op wijzerplaat. Achterzijde:nummers 470120 22002 en 33 in vierkantje.
Uurwerk is 17 jewels Pontiac handopwinder. Loopt goed, de laatste twee dagen getest.
Aangezien ik aangenaam verrast was, wil ik dit jullie ook niet onthouden als tegenhanger voor het zware werk waar ik overigens weer zeer van geniet.
Uiteraard met foto’s anders men (terecht) niet serieus genomen.

Bedankt voor het kijken.

5 likes

Mijn beste,

Leuk hoor, z’on vondst in de eigen verzameling!!
Wellicht een poetsbeurt en de schoonheid lacht je toe. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Ik denk dat de wijzerplaat zo beschadigd was dat iemand hem een likje blauwe verf gegeven heeft. Waarschijnlijk is het ook een Pontiac horloge, volgens mij zijn de uurwerken met die opdruk niet door anderen gebruikt.
Plezier met de hernieuwde aanwinst. :smile:

Ik kan ook niet meer achterhalen waar de “Pontiac” vandaan komt.
Ik heb hem uit een nalatenschap van een Minerva liefhebber/verkoper die mij vroeger ook mijn Minerva Phoebes had geleverd (die helaas al weg is), hij had goede connecties met de toenmalige fabriek.
Ik heb daarvan ook nog enkele glaasjes van Minerva en een wijzerplaat overgehouden die heb ik kado gedaan aan mijn horlogemonteur.
Deze kleine Pontiac laat ik zoals hij is en zal ik af en toe een middagje draagtijd geven. :wink:
Dat heeft hij wel verdiend want zo te zien heeft hij toch wel een en ander meegemaakt. :confounded: