Onbekende vondst

Dag allemaal

Tijdens het opruimen van de zolder van ons huurhuis,
vond ik volgend merkwaardig horloge.

Ik besef dat het horloge nogal uit de toon in vergelijking met andere horloges op dit forum, maar ik wist niet goed tot welk ander forum ik me kon richten.
Sinds ik het gevonden heb, ben ik heel nieuwsgierig naar de oorsprong ervan.
Zeker omdat het in een soort plastic etalage is bewaard en de beschermende folie overal nog aanwezig is.
Ik besef dat dit hoogstwaarschijnlijk geen waardevol horloge is en het eerder bewaard
zal zijn omwille van de sentimentele waarde voor de eigenaar, maar het horloge heeft toch mijn nieuwsgierigheid geprikkeld.
Hopelijk kan iemand mij hier de nodige informatie geven of een tip in de juiste richting.

Korte beschrijving:

• Groen horloge met zwarte band.
  • Inscriptie op wijzerplaat: Elisabeth 2 Alice.
  • Inscriptie op wijzerplaat: lijkt op S met een zegel of logo in.
  • Voorzien van kleine groene tekening van een stethoscoop.

Na geruime tijd te zoeken op het internet, heb ik zelf nog bijna geen info gevonden.
Ik heb op verschillende kernwoorden gezocht op basis van uiterlijk, inscriptie, …,
maar helaas nog niets gevonden. Misschien zoek ik op een totaal verkeerde manier.

Het enige vruchtbare aan mijn zoektocht is volgens mij mogelijke info over het zegel.
Volgens mij is dit het zegel van de KU Leuven (Belgische universiteit).
Ik heb ook hier mijn oren te luisteren gelegd, maar moet nog een antwoord krijgen.
(Als ik al een antwoord zal krijgen.)

Hopelijk kan iemand me hier iets meer vertellen of een goede suggestie doen om mijn zoektocht verder te zetten.

Alvast bedankt!

Als je op Google zoekt naar: Elisabeth 2 Alice…

https://www.europaziekenhuizen.be/nl/historiek

Gezien de link, de kleur van het horloge en de combi van Eisabeth en 2 Alice, denk ik dat het een horloge is dat ter ere van een samenvoeging is uitgegeven

3 likes

Leuk zoekplaatje Vincent!

Met de informatie die je zelf al hebt gevonden en de toevoeging van @lassale hierboven, ben je al aardig op weg lijkt mij.

Het lijkt dan ook een uitgave ten behoeve van de fusie van Elisabeth en 2Alice (of een zoveel jarig bestaan daarvan, maar dan had ik er wel nog een datum, jaartal of cijfer bij verwacht).
Wellicht dat je nog een mail (met foto) richting het ziekenhuis kan sturen.

Kun je ook een foto van de achterkant toevoegen? Wellicht dat daar nog iets op te vinden is wat voor iemand hier een aanknopingspunt kan zijn.

Ik zou het in ieder geval zo gaaf mogelijk houden; wie weet kun je er na de zoektocht nog iemand een (groot) plezier mee doen. Dat is wat mij betreft van onschatbare waarde!

2 likes

Al bedankt voor jullie reacties!

@lassale
Had dit ook al ingegeven in mijn zoekengine, maar kwam altijd op Prinses Elizabeth uit.
Dit is dus zeker handige informatie.
Hier zoek ik eens verder op.
Bedankt!

@Dave76
Er staat inderdaad nergens een jaartal op het horloge.
Ook op de achterzijde staat geen noemenswaardige informatie:

• Water resistant
  • 3ATM
  • Stainless Steel Back

Dit is spijtige genoeg alles.

Ik heb ondertussen bericht terug gekregen van het archief van de KU Leuven.
Ze hebben de foto’s gekregen en zoeken nu ook mee.
Ik veronderstel dat ik dan ook snel nog meer te weten zal komen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Groeten
Vincent

1 like