Twee dagen geleden bracht ik het Duitse merk “Almanus” voor het voetlicht.
Met slechts één letter verschil is nu het Zwitserse merk "Altanus
(of voluit “Altanus Genève”) aan de beurt.
De merknaam vond zijn oorsprong in het begin van de vorige eeuw als producent van exclusieve producten.
In 1914 werden de eerste horloges vervaardigd, ontegenzeglijk met Italiaanse invloeden.
Het hoofdkantoor staat in Chêne-Bourg in Zwitserland.
Ook dit merk heeft een grote verscheidenheid aan dames- en herenmodellen; bijvoorbeeld classics, chrono’s, regulateurs, dual time, met quartz, automatic en handopwind uurwerkjes.
Er valt dus wel weer iets te bekijken.
In Nederland zijn ze te koop bij o.a. Sunny Watches (nu even niet)
Flip, mijn complimenten voor de serie ‘De Onbekende’.
Deze op maat gesneden bekentenissen, vormen een welkome aanvulling op ons onvolprezen horlogeforum!!
Maar ik heb een vraag?
Komt er ook een totaal overzicht.
Een overzicht van de namen (want ik neem aan dat er nog velen zullen volgen), waar men dan op door kan klikken.
Bij het ontplooien van mijn interesse in horloges werd ik steeds benieuwder naar wat andere dan de gebruikelijke/bekende horlogemerken te bieden hebben.
Ik ben dus de merken die er min of meer een eigen internetsite op na houden, op rij gaan zetten. Dit aantal is inmiddels gegroeid tot meer dan 1.300.
Dit is dus inclusief alle regelmatig voorbij komende merken, merken die alleen kinder- of dameshorloges in het assortiment hebben, en merken die op het eerste gezicht twijfelachtige kwaliteit op de markt brengen. Deze breng ik, omdat het van weinig of geen (meer)waarde is voor het gemiddelde forumlid, niet onder de aandacht van ons waardevolle forum.
Ik schat grofweg dat ik (1.300 -/- 300 bekende merken -/- 300 onbeduidende merken =) 700 niet- of minder bekende merken kan plaatsen in een frequentie van 1 per dag. Dat gaat dus nog een tijdje duren; maar het houdt een ieder wakker en nieuwsgierig. Ik vind het (ook voor mijzelf) leuk om in mijn presentatie ook wat meer achtergrondinfo te verwerken.
In dat presenteren heb ik duidelijk lol; zeker wanneer af en toe iemand op- het spoor van een merk wordt gebracht, waarbinnen hij/zij een begerenswaardig model vindt. Als het dan ook nog tot een geslaagde aankoop leidt, ben ik geslaagd in wat ik inmiddels ‘mijn missie’ noem.
Als ik nu de volledige lijst bekend zou maken, zouden al die onbekende merken in een klap bekend zijn. Dit zou dan leiden tot overeenkomstige reacties.
Om die reden wil ik mijn geesteskindje beschermen en op de huidige voet doorgaan.
Hoewel ik nog maar een maandje bezig ben, heb ik al veel positieve -, waarderende - en vooral bemoedigende reacties mogen lezen. Dit zal vermoedelijk wel zo blijven, zeker als er weer eens een leuk merk aan de orde is.
Aan het einde van de rit, dus na de ‘Z’, wil ik de volledige lijst bekendmaken c.q. beschikbaar stellen aan geïnteresseerden.
Mocht ik er vroegtijdig de balen van krijgen of er om redenen mee moeten stoppen, dan geef ik de lijst ook vrij.
Al met al een vrij uitgebreid antwoord op je vraag.
Ik wens je een fijn weekeinde toe.
Groetjes, Flip.
Dank voor je heldere uiteenzetting. En ga vooral zo door!!
Want niets is er mooier (nou ja, bijna dan:D) om in het ritme van de dag, getuige te zijn van de onthulling een der onbekende horlogemerken.