Onbetaalbaar, Rolex oyster cosmograph

Just moments ago, during the much-anticipated Daytona Ultimatum sale hosted by Phillips in Geneva, the unique white gold ref. 6265 Daytona sold for CHF 5,937,500. This is now the second most expensive Rolex ever sold publicly, after Paul Newman’s own Paul Newman Daytona, which sold for $17.75 million last year at Phillips in New York.

niet onbetaalbaar dus :slight_smile:

2 likes

Klopt, heel mooi maar ook bijna waanzin. Wilde jullie het artikel niet onthouden.

Ach, voor mensen als Bill Gates is dit horloge betaalbaarder dan een Sumo voor mij. En minder waanzin. Alles is relatief

5 likes

Rolex oyster cosmograph in de volksmond beter bekend als een Daytona

1 like

En dat terwijl het ding van geen kant klopt.

Ach ja, liefdadigheid dus dan mag het of zoiets.

Leg is uit.:face_with_monocle:

1 like

*eens

Komt uit dit interview:

De eigenaar, John Goldberger, geeft hier aan dat eigenlijk alleen de kast en achterkant ok zijn, de rest is inmiddels vervangen (oa wijzerplaat(!) en pushers) of erbij gehaald (band)

Normaliter zorgt dat voor wat reuring, excuses van het betreffende veilinghuis en verontwaardiging her en der (“wat een mijnenveld hè, vintage Rolex?”).

Nu wordt het genoemd in een officieel interview en… haalt het horloge een (bijna) recordbedrag op.

1 like

Ik heb die veiling net gevolgd, hele goede en soms ook gekke prijzen!

Only Rolex :champagne:

The Unicorn IS de enige witgouden handopwind Daytona ooit gemaakt. Niet openbaar gemaakt maar kastmaker Spillman heeft in hun log staan dat er 1 is uitgeleverd aan Rolex op bestelling.

Many years later.Toen John Goldberger hem kocht was echter de wijzerplaat vervangen met die fake all black dial en tevens zonder band en stalen kroon. John heeft getracht het horloge terug te brengen naar originele staat en heeft zodoende de wijzerplaat vervangen. Verder is de WG band van een 1507 (beiden disclosed door Phillips).

Dus niets aan de hand plus het is voor het goeie doel, ik vond auction result tegenvallen tbh.

1 like