Onbewoond eiland.

Hallo allen,

Ik kijk wel eens naar survivalprogramma’s zoals Ray Mears e.d.
Komt altijd de vraag bij me op. "Welk horloge zou ik prefereren
als ik 10 jaar naar een onbewoond eiland zou worden verbannen"
Wat zou je keuze zijn in deze? Je mag er natuurlijk maar één meenemen
en niet duurder dan €650,00

Gr,

Lone Ryder

G-shock met zonnecel en barometer voor de weersvoorspelling:)

Waarom een max budget?

In dit geval de Citizen eco drive duiker :slight_smile:

(geen eigen foto)

Bij geen max. budget een witte Explorer II

Géén natuurlijk; heb ik eindeloos de tijd om te genieten :wink:

Zonnewijzer en een zeemeermin(:smiley:

Ik zou onder de €650 een g-shock meenemen, maar als het bugdet niet echt uitmaakt zou ik voor mijn Sinn U1 gaan.

Ik zou een Luminox of een Suunto meenemen.

Een automatisch horloge waarvan het binnenwerk minstens 10 jaar zonder servicebeurt betrouwbaar blijft lopen, bijv. een Seiko Monster waarvan gezegd wordt dat het vrijwel niet stuk gaat en zeer veel jaren zonder servicebeurt kan draaien. Natuurlijk zijn er andere robuuste werkjes, maar ik kan zo gauw geen type noemen.

jeronimo Schreef:

De meeste Suunto’s zijn toch maar 3ATM waterdicht?

bvJTrapman Schreef:

jeronimo Schreef:

De meeste Suunto’s zijn toch maar 3ATM waterdicht?

Zeker niet: http://www.suunto.com/en-US/Products/#filter=894

Waarom 650 EU ? Waar komt dat bedrag vandaan?? Hen je er eentje van 649 EU op het oog :smiley: ?

Jammer - anders zou ik m’n 3717-01 meenemen (IWC Pilot chrono). Nu moet ik weer terugvallen op flauwekul met zonnewijzers enzo :smiley:

Anders misschien een van de Casio G-spots uit het andere draadje ?!

Groet
Mark

Nee, denk niet dat ik een automatisch uurwerk zou meenemen.

Stel dat een gemiddeld automatisch horloge zo’n 4 sec. per dag afwijkt. Dat is 28 sec. per week, ofwel 1456 sec. per jaar = 24 minuten. Op een onbewoond eiland heb je geen momenten waarop je je klok gelijk kunt zetten. Hooguit het hoogste punt van de zon, maar het kost tijd om dat te bepalen. Tijd die je beter kunt gebruiken om voedsel te scoren.

Ik denk dan eerder aan een mechanisch opwindmechanisme in combinatie met een quarz uurwerk. Is dat de Seiko Kinetic of Citizen Eco drive? Ben niet zo thuis in die merken.

Een Citizen Orca Eco Drive duiker :+

Ik zou sowieso een Seiko Sumo meenemen. En dan de mooiste versie:

Ik moet wel zeggen dat Seiko erg gierig is met details. Daarmee bedoel je dat ik het jammer vind dat de Sumo zo’n standaard goedkope sluiting heeft voor zijn prijs. Een schaarsluiting zou hem veel beter staan. Verder plaats Seiko gesigneerde kronen vanaf de dure modellen.Nooit bij de goedkopere.

leeuwentemmer Schreef:

bvJTrapman Schreef:

jeronimo Schreef:

De meeste Suunto’s zijn toch maar 3ATM
waterdicht?

Zeker niet:
http://www.suunto.com/en-US/Products/#filter=894

Ik zie het inderdaad :wink: Mijn vader had een Core waar volgens mij in de handleiding stond dat hij 3 ATM waterdicht was.

Bosnialove Schreef:

Ik moet wel zeggen dat Seiko erg gierig is met
details. Daarmee bedoel je dat ik het jammer vind
dat de Sumo zo’n standaard goedkope sluiting heeft
voor zijn prijs. Een schaarsluiting zou hem veel
beter staan. Verder plaats Seiko gesigneerde
kronen vanaf de dure modellen.Nooit bij de
goedkopere.

Ik vind het wel meevallen. Gesigneerde kroon bij de duurdere modellen vind ik niets meer dan normaal. Er moet wat onderscheid zijn tussen de goedkopere en duurdere modellen als je kijkt naar de details. Verder vind ik inderdaad dat de sluiting wat mooier en vooral ook zwaarder had kunnen zijn, ik vind die van de SBDX serie bijvoorbeeld vele malen beter, en ik denk dat de meerprijs best meevalt. Maar goed, voor de prijs die je voor een Seiko betaald krijg je al heel erg veel horloge :wink:

Eeeeh, een horloge waar je vieze plaatjes mee kan bekijken wellicht?

Zonder dollen, ik denk dat mijn Monster of SRP043 mee gaan. Tenminste, uit mijn huidige collectie dan. Als ik wat moest aanschaffen weet ik het nog niet eigenlijk.

Suunto!

Anders G-shock of een T-touch.

Budget is mij ook wat vaag, maar goed… als het moet en uit eigen collectie, dan zou ik m’n Seiko Monster meenemen. Omdat ie 't aankan. En betreft de afwijking, als er geen rare dingen gebeuren, dan is de afwijking vrij precies tot nu toe 3 minuten per maand. Kan ik best ff eens per maand bijstellen.

Ik zat ook te twijfelen aan een Solar klokje. Maar ik twijfel daarbij teveel aan de duurzaamheid van de accu. Heb er al 3 die uitgeput zijn. Voor korte reizen zou ik wel een Casio meenemen. Erg handig als wekker, lampje, ABC-functies en Tough Solar.

Voor hen die op een onbewoond eiland echt niet zonder de juiste tijd kunnen http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,287762
Oeps, beetje buiten 't budget :stuck_out_tongue: