Oncea gift allways a gift

Gekregen van de collega waar ik enige tijd geleden ook een horloge van gekregen heb.
Hij doet het niet maar wil je hem hebben?
Ja natuurlijk graag.

met dit uurwerk erin

Heb er al veel vuiligheid afgekregen en glaasje getracht op te knappen maar krassen zijn te diep.
Ik weet nog niet of ik het horloge laat nazien of reparatie mogelijk is want aan het deksel te zien is het al ettelijke malen geopend door niet deskundigen.
Ben wel benieuwd of een dergelijke tekst meer voorkwam op Seiko’s.

Ik vind het een mooi horloge. Aan het serienummer te zien komt het uit Nov. 1966.

Vroeger heetten deze Seiko’s met de dag van de week op die plek ‘Weekdater’, ik kan niet zien of dat ook op jouw wijzerplaat staat.

Het uurwerk lijkt me bijzonder om 2 redenen, ten eerste is het verguld, wat bij Seiko niet veel voorkomt, en ten tweede is dit de uitvoering met 26 steentjes (6206B). Er is ook een 17 steens uitvoering (6206A).

Als je het wilt laten servicen (op het oog ziet het uurwerk er verder goed uit), dan is bijv. Richard Askham een optie/aanrader. Als je zijn naam zoekt op het forum vind je voldoende referenties.

Groet,
Arjen

Bijzonder uurwerk. 26 jewels is niet mis. De kroon is mooi weggewerkt. Ik denk dat het zeker de moeite van het opknappen waard is, zeker omdat je hem gratis hebt gekregen.

Mooi horloge! Verguld?

Mij lijkt deze echt prachtig aan een jubilee! Lekker nonchelant los om de pols en genieten maar!!!

gr. Roel