[Onder de kap] - Toon een foto van je vintage binnenwerk!

Mooi. Ik ben aan zo’n Unitas 6300 bezig, maar die heeft nogal wat roest dus daar heb ik nog heel wat werk aan.
Verschillende onderdelen zijn al besteld dus dat moet goedkomen.

1 like

Fulton
Cal. ST1606

5 likes

Mooi exemplaar.

Deze Unitas heb ik nooit eerder gezien. De configuratie is zonder meer uit de 6320-familie, maar deze uitvoering, met pseudo-tweedelige brug met kwartcirkelvormig segment, en met Ruby-Shock schokbeveiliging is voor mij uniek.
Wat mij ook opvalt: Ik denk niet dat Cortébert hun naam “foutief”, zonder accent-aigu, op een uurwerkje zou zetten.
Het opschrift op de achterzijde G.P. “Bosna” Sarajevo heeft volgens Google betrekking op een bouw- en constructiebedrijf. 1947-1977 lijkt mij te wijzen op een jubileum. Maar 1977 lijkt mij voor Ruby-Shock dan weer rijkelijk laat.
Kortom, voor mij een mysterieus, dus interessant, geheel. Ik ben benieuwd of iemand meer hierover weet.

2 likes

Leuke toevoeging, bedankt hiervoor, het maakt het horloge nog interessanter.

Laatst op Amazon gekocht voor 88 euro (kon ze tweedehands niet vinden). Had dezelfde ervaring met die Chinees. Inmiddels de Bergeon al gebruikt en wat een genot.

1 like

Felsa 415 bidynator uit begin jaren 40.

Zit in deze Onsa.

15 likes


9 likes

Ik zie dat het aantal jewels in het uurwerk verschilt met wat er op de plaat staat vermeld.
Ik heb de plaat er niet afgehaald voor het kaliber nr. Na wat onderzoek kwam ik terecht bij een AS1188

Atlantic Worldmaster
Cal. AS 1188

8 likes

Omikron
Cal. AS 1130

6 likes

Selza
Cal. AS 1188

6 likes

Drott uit 1940s/50s
Cal, 453 ETA 1120

3 likes

FE 4601 die ik net geserviced heb.

En hij doet zijn werk in dit horloge.

10 likes

ELJO DE LUXE uit 1950s
Cal. FHF 25

6 likes

Merk: Evalon
Uurwerk: EB8800


7 likes

Belinda
Cal. ETA 1080

8 likes

Tusal circa 1940, kaliber kan ik niet vinden, waarschijnlijk staat het onder de plaat, ik zie alleen een S onder de balans.

6 likes

FHF 28, denk ik. Mooi cijferfont :ok_hand: Rode secondewijzer :ok_hand:

2 likes

Dankjewel Chi, ik heb gezien op ebay dat er nog aardig geld voor wordt gevraagd, ik heb er nog geen tientje voor betaald.

Dit is hetzelfde horloge
Tusal Ebay

Je hebt het volgens mij goed gezien Chi
FHF 28