[Onder de kap] - Toon een foto van je vintage binnenwerk!

2 verschillende projecten😂

8 likes

Ik wil liever het horloge met rust laten, laat het maar even een vraag blijven die misschien later nog met zekerheid kan worden beantwoord zonder dat de wijzers en de plaat eraf gehaald zijn. Je hebt me al heel goed geholpen en we weten nu dat het een Durowe uurwerk is en het kaliber dicht bij de 420 zit.

Durowe was van dezelfde eigenaar als Laco. Zie het verhaal van Lex! :+1:

2 likes

Matina Champion
Cal. ST1686

5 likes

PLOSY 1960’s Cal. Vulcain 401 Cricket

8 likes

3 likes

Belinda Superautomatic
Cal. 2742 ETA

1 like

SILVANA
Cal. 1078

2 likes

Ik wilde even de Timex nakijken, het wil wel lopen maar staat na enkele seconde weer stil.
Ik vraag me af hoe het blok eruit moet, weet iemand dit mij te vertellen, via de achterkant dat lijkt me niet mogelijk, en via de voorkant zie ik ook niet hoe dat kan.
Dit is de eerste keer dat ik een Timex open maak.

Moet via de voorkant. Opwindstift eruit, glas eruit en het uurwerk ligt eruit.

1 like

Als dat maar goed gaat!

1 like

Uhm… niet met zo’n Chinese glazenkraker.
Gebruik (koop) liever een echte van Bergeon. Dan gaat het -bijna- altijd goed.
image
De investering van ca. 100 eurootjes voor zo’n veel gebruikt en onmisbaar stuk gereedschap stuk moet voor jou geen probleem zijn.
Ook gebruikt wel te vinden voor flink wat minder, maar dan is vaak de rubber spanring binnenin stuk. Makkelijk te herstellen. Ik heb er ook zo een tweedehands via Marktplaats gevonden en de (ontbrekende) rubber spanring vervangen door een stalen spanveer. (die had ik toevalig liggen… :slight_smile: )
Zorg wel dat het pasplaatje er ook bij is.

2 likes

Een Tissot 2451 in een… Pontiac. Ca. 1975

image

9 likes

Ik heb er ook geen vertrouwen in en ben gestopt met draaien, moet veel te veel druk zetten voor mijn gevoel, en was bang dat het glas zou breken, dus er weer afgehaald, het floepte er ook uit hé! toen begon de Timex weer te tikken, er komt te weinig energie uit de veerton om alles te laten draaien door die rotzooi in het uurwerk, het blijft alleen door tikken als ik aan de kroon draai en er meer spanning opzet. Ik ga idd zo’n glasverwijderaar bestellen, want niet alles van ali is bruikbaar, ik had ook al m’n twijfels, maar zo is goedkoop toch duurkoop geworden, hoewel het koste niet veel, maar toch weggegooid geld.

1 like

Ik was ook gruwelijk klaar met die chinese glaspers. Deze maakte meer kapot dan je lief is. Een Bergeon op MP gekocht met een veel te oud rubbertje. Kun je die chinese eventueel mooi voor gebruiken. Bij mij zat daar een metalen veertje in.

2 likes

Atlantic Worldmaster
Cal. UT6500

8 likes

Cortébert
Cal. UT6325

8 likes

Atlantic Worldmaster
Cal. UT6300 N

6 likes

17 likes

8 likes