Ik herken het niet. Altus is een merk van Glycine.
Als je dit leest kom je vast een stuk verder.
Beetje incompleet uurwerk zo te zien.
Of het ding is zo droog dat de weerstand heel groot is, of de veer is vervangen toen de automaat module er uit ging.
Zelf heb ik ook nog ergens een Seiko liner liggen, moet ik toch weer eens gaan dragen
Balans as niet gebroken ?
De balansstaf is stuk, dit horloge is vandaag binnengekomen en dient als donor klokje voor de andere Sicura, die komt binnenkort. Of ik zet dat uurwerk hier in, of ik zet deze bezel op die andere.
Van Durowe ben ik vrij zeker. Uit de 420-serie, denk ik. Geproduceerd vanaf 1950.
Je bent een topper! ik heb gekeken bij 17 jewels, een 420 heb ik niet gezien, wel een 422 en die lijkt als twee druppels water op elkaar, dus ik denk dat het een 420 is en dat je gelijk hebt.
Ik zie aan de voorkant dat daar het kaliber nr. staat, dus als ik het zeker wil weten zal ik de plaat eraf moeten halen.
Ik meen me te herinneren dat de 420 een kleine secondewijzer heeft, en geen schokbeveiliging. Vandaar dat ik “420-serie” vermeldde. Bestaat er misschien een 421 of zo ? Wat je zegt ; als je de wijzerplaat licht zul je het weten.