[Onder de kap] - Toon een foto van je vintage binnenwerk!

Dit snek spillegang horloge uit 1780, een J. Wilders, van het geachte forumlid @Paddydutchman kwam op mijn tafel terecht met de vraag of ik het weer in werkende staat kon krijgen.
Wel, zoiets laat ik niet zondermeer voorbij gaan, met name deze uurwerken uit die periode zijn voor mij de kers op de taart.

Het is inmiddels weer in functionele staat, het loopt zelfs perfect op tijd.
Ik kan de eigenaar dus weer een bericht sturen dat zijn collector item afgehaald kan worden.

Zie hier een paar foto’s van het uurwerk uit de kast.
Niet te verwarren met andere dingen die soms ook nog wel eens uit de kast komen.

De gangreserve moet ik nog wel nameten.
dixi

14 likes

5 likes

Wat een leuk zakhorloge en dan uit 1780 :heart_eyes: :+1:
Knap dat je hem weer werkend gekregen hebt.
Wat een gaaf uurwerk en ik wens de eigenaar veel plezier van dit prachtige en zeldzame zakhorloge…

3 likes

Wat geweldig indrukwekkend al dat fijne versierwerk, die prachtige ornamentiek!

2 likes

Het uurwerk heeft een gangreserve van ongeveer 30 uur.
En dat voor een horloge uit 1780, dat is een ongelooflijke prestatie.
Zo zie je maar weer, 240 jaar geleden waren er dus al horlogemakers die fantastische uurwerken konden maken.
dixi

6 likes

Vandaag het binnenwerk van een prachtige Lemania uit de tweede helft van de jaren vijftig.
Het horloge huisvest het fraaie kaliber 3060, voorzien van een klassieke Breguet-veer.
Mooi afgewerkt, solide gebouwd en met die typische Lemania-kwaliteit die je in elk detail terugziet.
Altijd een genot om zo’n stukje Zwitserse precisie weer te laten schitteren.

4 likes

Het uurwerk — een Eterna cal. 1428U — is nog in uitstekende staat. Na montage en het plaatsen van een olijfgroen suède bandje tikt alles weer netjes zoals het hoort.

1 like

AS 1906 uit 1970 welke ik geserviced heb gisteren.

3 likes

Een blik op het hart van deze Svalan Sportsman, aangedreven door het betrouwbare AS 1130 kaliber met 15 jewels.

Svalan Sportsman
Bullseye Toxedo
Cal.AS1130
1950s