Ik heb een Seiko SDGA001 EPD te koop staan en heb daarvoor een Griekse koper die hem graag wil overnemen. Maar dan wel onder rembours, waar ik me ook wel iets bij kan voorstellen. Op PostNL kom ik niet verder dan dat dit niet mogelijk is (alleen binnen NL).
Heeft iemand hier nog een tip hoe ik dat zou kunnen doen?
De waarde excl verzending bedraagt € 900.
UPS is volgens mij de enige binnen de EU die COD doet.
De kosten zullen niet gering zijn, zolang je niet een zakelijk account hebt. Ik heb even snel gekeken en ik kwam uit rond de €100. Een zakelijk account zal wel significant goedkoper zijn. Maar ja, dan moet je iemand vinden die z’n account wil delen :-).
Snap niet dat iemand liever COD wil want het biedt alsnog geen enkele bescherming (de bekende steen in doos). PayPal is veel beter wat dat betreft…
Mocht je voor UPS gaan dan ik zeggen dat het wel goed geregeld is (let wel dat je de optie ‘contant’ aanvinkt en niet de optie met cheques). Vaak staat het geld er met een week of 2-3 wel op.
Dank voor jullie tips en advies. Ik geef hem door dat ik daar niet aan begin, alleen verzekerde verzending met vooruitbetaling. Ik heb een 100% feedback op eBay waar ik ruim 7 jaar sta ingeschreven. Als dat niet voldoende is, dan maar niet.
Het scheelt ook dat ik dit horloge niet persé kwijt hoef. Is een bijzondere die ik eigenlijk ook graag in ‘de collectie’ houd. Ik had hem inmiddels ook al weken niet meer op eBay staan, en ontving toen zijn bericht. Op zich ook merkwaardig te noemen.