Onderdeel voor "Breitling" band

@PeterLC: mijn vraag was ook niet om iets van een forumlid te kopen, maar informatie hoe en waar iets is te krijgen. Volgens mij is dat binnen mijn Trustlevel gepermiteerd, toch?

1 like

Breitling levert gewoon geen onderdelen aan niet gecertificeerde reparateurs / horlogemakers. Zeker niet aan iemand die er hobbymatig aan sleutelt!

Daarnaast gaat het vrij zeker ook om 2 imitatie horloges… ik maak er verder maar geen woorden vuil aan.

Hallo allemaal,
Ik schrik een beetje van de reacties hier, maar gelukkig werd het op het eind wel vermakelijk te lezen hoeveel woorden er nodig zijn om aan te geven dat je er geen woorden aan vuil wilt maken.
In ieder geval; ik heb voor Nepling Chronometer voor € 7,- bij horlogeband.com een holle pen gekocht, en hiermee de boel weer aan elkaar vastgezet, voor de Nepling SuperOcean heb ik gewoon een pushpin gebruikt. Alles klaar voor weinig (tijd). Eigenaar tevreden en ik tevreden.
En ik heb mijn lesje geleerd: Horlogeforum is niet bedoeld voor liefhebbers die kostenefficiënt zelf reparaties willen uitvoeren.

1 like

Totale onzin. Zolang jij je niet met neppers bezig houdt wordt je keurig geholpen door dit forum. Veel leden staan nieuwelingen met raad en daad te woord en zijn zéér behulpzaam!

Verbaast me dat je topic nog niet is dichtgevlagd. Het plaatsen van foto’s van nephorloges is streng verboden hier.

2 likes

Geen liefhebbers van nep horloges in ieder geval. Misschien krijg je meer liefde op het replica forum dat schijnt er te zijn.

2 likes

Ach @OBADE, in tegenstelling tot veel mede leden die hier al wat langer op HF rondzwerven, kan ik me best voorstellen dat toon en houding hier wat bot en verrot over kan komen.

Ikzelf heb niks met replica’s, maar ik kan me best voorstellen dat mensen ze dragen en dat men wil proberen om ze te repareren (al is het maar voor gewoon voor de bezigheid).

Kom vooral een keer terug met wat foto’s/verhalen/vragen over die 50+ jaar oude horloges die je onder handen gaat nemen. Je zal merken dat het dan echt wel leuk kan zijn hiero…

Hallo Peter,

Mooi dat het je gelukt is om de banden te repareren. Nep ligt hier bij veel leden gevoelig. En er is daarnaast een groepje dat sowieso graag anderen de maat neemt op allerlei gebied. (Toevalligerwijze lijken die leden ook over meer vrije tijd te beschikken dan gemiddeld.)

Laat je vooral niet uit het veld slaan en geniet op jouw manier van je hobby. :+1:

3 likes