Onderdeel voor "Breitling" band

Hallo,

Ik heb hier een Breitling Chronometer Automatic liggen waarvan de metalen band kapot is. De verbinding tussen band en strap is een soort van klinknagel van 25 mm lengte waarbij aan één kant de verdikking is verdwenen. Aan die kant zit aan de binnenkant van de schacht geen schroefdraad, dus het lijkt geen schroefpen.
Hieronder even een foto.

Weet iemand wat dit voor soort verbinding is en waar nieuwe pennen te krijgen zijn?

Ook heb ik een Breitling SuperOcean Automatic liggen met een ander defect aan de metalen band. Het blokje waar het andere eind van de band in kan worden gehaakt, hiervan ontbreekt de staaf waarachter die haken moeten komen. Geen idee of zo-iets nog een eigen naam heeft, maar in ieder geval. Hieronder weer even een foto.

Kan zo’n staafje los worden verkregen, of moet je dan het hele blokje vervangen, of de hele band? En waar zijn deze Breitling (of vervangende) onderdelen te krijgen?

Graag jullie reacties.

Groeten, Peter.

1 like

Een gemiddelde horlogemaker kan dit prima voor je repareren :+1:

Lijkt er bijna op dat de 1e band niet origineel is en de 2e band zoiezo geen breitling band. Repareren zou zn beetje iedere horlogemaker moeten kunnen

1e band lijkt mij idd niet origineel Breitling

1 like

En de 2e een aftermarket, prima, maar geen breitling

1 like

Mag ik vragen waar jullie uit afleiden dat de beide banden geen originele Breitling zijn? Beiden hebben de naam er in gestanst, en beide horloges inclusief band zijn volgens de eigenaar afkomstig van originele Breitling-dealers.

Aangezien ik een beetje knutsel aan horloges vroeg hij mij of ik die banden kon herstellen. Ik heb hem gezegd dat ik wel een poging wilde wagen, en ik ben daar in het algemeen best wel handig in.

Het gaat mij in dit topic er dan ook vooral om hoe die onderdelen eigenlijk heten (als ze al een eigen naam hebben), of ze los te krijgen zijn en waar.

Dank jullie wel.

Ik sluit mij ook aan bij de rest…

Ik heb ook sterke twijfels over de banden

‘Beiden hebben de naam er in gestanst, en beide horloges inclusief band zijn volgens de eigenaar afkomstig van originele Breitling-dealers’

Dat hoeft helemaal niets te zeggen dat ze origineel zijn :thinking:

Plaats even wat meer fotos :grinning:

De bovenste band zit ook op mijn Breitling Colt,aan de binnenzijde van de sluiting is de indrukking van het logo niet zichtbaar,deze is bij mij aan de binnenzijde volkomen vlak.
Dr mijne komt van de Breitling dealer dus ik verwacht wel origineel :sweat_smile:

2 likes

Oké, hier zijn de foto’s van de hele banden inclusief uurwerk een een zoom van het logo.




Maar nog steeds de vraag: waar zijn die pinnen te krijgen? Ik ga niet naar een reparateur, want ik wil het zelf doen.

Iemand bekend hiermee?

De eerste is sowieso nep. 2x dezelfde subdial en slecht afgewerkt.

De tweede is sluiting slecht afgewerkt. Heb je een foto van de caseback en de voorkant van dichtbij?

Vergelijk zelf maar

1 like

Jammer Fake :thinking: repareren :roll_eyes: zou ze gewoon terug geven en niet meer mee bezig houden, ook niet hier!

3 likes

De niet chrono lijkt op een avenger seawolf. Hoop niet dat dit hem is haha anders zou ik ze lekker terugsturen

2 likes

Gewoon een onzin verhaal met Breitling dealer.

2 likes

Als je met deze horloges bij breitling door de deur komt lopen om te vragen of zij deze originele horloges kunnen maken😂
Wil je dat aub filmen :crazy_face: en hier posten :joy::rofl:

2 likes

Wat een bagger zeg :scream:

1 like

We gaan je gewoon niet aanmoedigen om neppers te repareren. Los van het feit dat je als TL-1 eigenlijk nog niet om onderdelen mag vragen op dit forum.

Ik moet wel zeggen dat ik echt even heel goed moest kijken - ik heb een tijdje in het NL’se Breitling-service centrum gewerkt; en er kwamen een paar keer horloges binnen die we echt open moesten maken en dan nog HEEL goed moesten nalopen om er zeker van te zijn dat de AD een nepper had ingenomen, om bij ons een “certified” onderhoudsbeurt te krijgen. Wat dan dus even opeens niet doorging. :expressionless:

Ik zet je daarom niet meteen op de brandstapel - het is soms echt lastig om op het eerste gezicht, vaak ook op het tweede, te zien. Maar ik zou inderdaad hier geen tijd meer in steken en de horloges retourneren aan de eigenaar. Die je niet zelf bent, neem ik even aan.

1 like

Ik heb nagevraagd bij de eigenaar, en hij heeft ze in Turkije gekocht… Ikzelf ben gewoon een hobbyist die vooruit vanuit het principe werkt dat repareren altijd beter is dan vervangen, en daarmee het consumisme een beetje te keren. Maar dat is gewoon mijn principe.

Maar dat verklaart wel dat ik écht geen benul heb van hoe een origineel van een neppert te onderscheiden; heb me er nog nooit in verdiept. Ik heb zelf ook geen kostbare horloges, maar wel een aantal 50+ jaar oude horloges die ik wil gaan laten herleven. En af en toe vraagt een kennis of ik iets wil doen aan zijn, in dit geval, valse Breitlings. Die man geniet van zijn horloges, zelfs al zijn ze niet echt, en vindt het jammer dat hij deze niet meer kan dragen omdat er twee van die pennetjes kapot zijn.

En dan past het helemaal binnen mijn principes om hem te helpen als vriendendienst, met een paar biertjes als vergoeding.

Heb ik zo voldoende mijn beweegredenen aangegeven?

Terug naar de vraag: hoe kan ik aan die pennetjes komen? Die moeten toch te vinden zijn? En als deze vraag niet mag; hoe word ik van TL-2 een TL-2?

4 likes

Herstel; van een TL-1 een TL-2.