Beste allemaal,
Omdat ik graag altijd alles uit elkaar sloop, van kinds af aan al, heb ik ook enige tijd geleden een ETA 2783 uit elkaar gehaald. Het plan was om deze zelf weer in elkaar te zetten om te oefenen. Destijds was me al afgeraden om met dit uurwerk te beginnen maar dat advies kwam te laat en ik ben eigenwijs.
Enfin, ik ben intussen een workshop horloge-maken rijker en vond het zondag een mooi moment om deze ETA 2783 weer te gaan monteren.
En zoals het onderwerp al doet vermoeden, niet alles gaat goed. Gisteren miste ik al 4 onderdelen. Vandaag heb ik er gelukkig weer 3 terug gevonden maar ik mis nog steeds zo’n heel klein ieniemienie veertje. Dus ik kan nu nooit meer controleren of het horloge het ook daadwerkelijk doet.
Dus nu mijn vraag.
Hoe lossen jullie dit op? Hebben jullie dozen vol kleine onderdeeltjes? Is er een site waar je ETA-onderdelen kan bestellen?
Stel dat ik in de toekomst zelf mijn 2824 wil servicen, waar moet ik bijvoorbeeld een nieuwe veerton bestellen?
Graag hoor ik jullie oplossingen voor dit soort problemen. Ik verwacht in de toekomst namelijk nog veel meer weg springende veertjes, rollende wieltjes en vallende radartjes.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Groet,
Arvid