Ik ben zelf in bezit van een seiko limited edition.
Ik vroeg me of de onderdelen hiervan gewoon verkrijgbaar zullen zijn bij seiko.
Iemand ervaring mee?
Zie foto van horloge
Ik ben zelf in bezit van een seiko limited edition.
Ik vroeg me of de onderdelen hiervan gewoon verkrijgbaar zullen zijn bij seiko.
Iemand ervaring mee?
Zie foto van horloge
Nope
Losse onderdelen voor LE zijn erg lastig tegenwoordig, maar voor onderhoud en vervangende onderdelen zul je ongetwijfeld gewoon bij Seiko terecht kunnen, elders niet.
Goede foto, had je net voor de foto toevallig uierzalf gebruikt?
Het is een Seiko 5, ik gok dat misschien alleen de bezel inlay een beperkte oplage heeft en verder uit standaard onderdelen bestaat.
Hoezo dat?
Een grap is minder leuk als je hem moet uitleggen…
Je horloge oogt nogal bedrukt met hele vette vingers
Sommige lui zijn slecht met grappen bedenken en begrijpen ze eigenlijk ook alleen zelf.
Volgens mij bedoelt hij de draak print op je wijzerplaat die hij graag ziet als uierzalf op je glaasje…
En ik denk dat onderdelen voor deze limited edition Bruce Lee Seiko 5 niet makkelijk te krijgen zijn
Seiko maakt toch niet eenmalig de onderdelen voor limited editions om ze daarna niet meer te kunnen vervangen bij reparatie?
Ik denk dat je je garantiebewijs / aankoopbewijs er wel bij moet hebben om het te kunnen laten vervangen/repareren bij Seiko.
Heb niet gezegd dat niet verkrijgbaar is maar lastig zal zijn.
Zonder zal ook wel lukken, ze weten heus wel of het een echte Seiko Bruce Lee edition is, buiten de garantie heb je niets aan het garantiebewijs en een aankoopnota raken mensen sneller kwijt dan een kind in Disneyland.
Hoi,
Wat is het typenummer achter op de kastdeksel, dit zijn 2 groepjes van 4 cijfers/letters gescheiden door een streepje, dan zal ik eens bij Seiko kijken voor je van wat er leverbaar is.
Het ligt er denk ik een beetje aan wat je nodig hebt. Het uurwerk is gewoon een standaard 4R36 en behalve de wijzerplaat en de bezel insert is de rest volgens mij precies hetzelfde als een SRPD79.
Precies voor eventueel reparatie in de toekomst kun je gewoon terecht bij Seiko, alleen Seiko levert geen losse onderdelen meer voor Limited Editions om te voorkomen dat die onderdelen op horloges terecht komen waar ze niet op horen.
Onderdaad, alleen het uurwerk, de kroon en het glaasje aan de voorkant. Rest is verder wel aanwezig als je hem naar Seiko laat insturen en ze het dus zelf in Schiedam doen.
Dat is een gave caseback zeg.