Onderdelen tudor submariner

hallo mede horlogeliefhebbers .

ik ben nog niet zo lang actief op horlogeforum , maar ik zet het gelijk maar goed in . ik heb deze week een hele mooie tudor oyster prince submariner 330r uit 1958 op de kop getikt .het klokje ziet er nog gaaf uit voor zijn leeftijd en het loopt goed ,
maar het glas en de draai of klikbezel zitten er niet meer bij .
weet iemand op dit forum een adres waar deze onderdelen te krijgen zijn ?
ik verneem het graag !.
b.v.b.d .
gr c

Ben bang dat dat je nooit gaat lukken of je moet ontzettende mazzel hebben
en bv. een donor kunnen vinden.

Zelf ben ik voor een allereerste type Ranger jaren '50 er nooit in geslaagd
om een wijzersetje te vinden, ja van een later type maar dat vind ik helemaal
niks dus draag ik 'm niet en verkopen vind ik daarom ook niet kunnen…

Overigens wens ik je wel veel succes met je zoektocht!

Is het niet zo dat de bezel en glas identiek zijn aan de Rolex versie, of gaat dat in dit geval niet op? Ik zou in ieder geval eens informeren bij een officiële dealer.

ik heb hem net thuis , ik moet er nog serieus mee aan de slag , maar bedankt voor de tip .

Lijkt me een mooie aanwinst. Heb je hem van MP? De foto’s waren erg wazig maar de bezel was er toch nog bij? Een nieuw glaasje lijkt me niet zo’n probleem. Plaats een paar foto’s als je wilt. Ben benieuwd hoe ie er uit ziet. Proficiat in ieder geval.

Groet,
Niels

Kun je misschien een paar fotos plaatsen ben wel benieuwd heb zelf ook nog een oude Tudor altijd leuk om op te zoeken

c Schreef:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTOSEQNW-D.jpg

Wat een gaaf ding zeg! Gefeliciteerd ermee. De bezel heb je, het glaasje moet niet zo’n geen probleem, alleen een inlay voor de bazel en binnenring nog. Je zou eens op het vintage Rolex forum kunnen vragen of er alternatieven voor de bezel zijn. Misschien is er een aftermarket die past? groet, Niels

bedankt voor je reactie , ik ga op zoek .

gr c

c Schreef:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTOSEQNW-D.jpg

Dat wordt een mooie uitdaging! Gaaf spul hoor deze hele oude Tudors zonder kroonbeschermers. Het belangrijkste is natuurlijk om te weten wat je in handen hebt. Dit zal een 7922 of een 7924 zijn (staat als het goed is tussen de lugs in de kast gegraveerd). 100m zijn vroege jongens. Wat me opvalt is dat de wijzers gilt zijn (secondewijzer is gaaf!) maar de wijzerplaat lijkt dat niet. Ik ben heel nieuwsgierig naar meer foto’s, vanuit alle rangen en standen.

Het zal niet onmogelijk zijn, maar reken er maar op dat het niet goedkoop zal worden!

Inderdaad een leuk duikertje! Wijzers en uurmarkeringen lijken wel opnieuw voorzien te zijn van Luminova, getuige de groenige tint. Of ligt dit aan de foto? In dat geval wederom de vraag naar meer, betere en verschillende foto’s :wink:

Frans53 Schreef:

Ben bang dat dat je nooit gaat lukken of je moet
ontzettende mazzel hebben
en bv. een donor kunnen vinden.

Zelf ben ik voor een allereerste type Ranger jaren
’50 er nooit in geslaagd
om een wijzersetje te vinden, ja van een later
type maar dat vind ik helemaal
niks dus draag ik 'm niet en verkopen vind ik
daarom ook niet kunnen…

http://i431.photobucket.com/albums/qq35/Frans1953/Tudor-1Richard.jpg

Overigens wens ik je wel veel succes met je
zoektocht!

Ik vind het een prachtge klok Frans,zou hem gewoon dragen!
(Anders weet ik wel iemand)

word vervolgd

Sorry Leetje maar ik heb 'm inmiddels al toegezegd aan een medeforumlid.

Leetje Schreef:

Ik vind het een prachtge klok Frans,zou hem gewoon
dragen!
(Anders weet ik wel iemand)

Ferdinand Schreef:

Inderdaad een leuk duikertje! Wijzers en
uurmarkeringen lijken wel opnieuw voorzien te zijn
van Luminova, getuige de groenige tint. Of ligt
dit aan de foto? In dat geval wederom de vraag
naar meer, betere en verschillende foto’s :wink:

Wel een duikertje waar je compleet & origineel bedragen van 5 cijfers voor moet neerleggen. :wink:

Maar meer foto’s zijn sowieso altijd welkom natuurlijk.

Eddy C. Schreef:

Ferdinand Schreef:


Inderdaad een leuk duikertje!
Wel een duikertje waar je compleet & origineel
bedragen van 5 cijfers voor moet neerleggen. :wink:

Haha, zoiets begon ik ook al door te krijgen :slight_smile: Doelde meer op het wat kleinere formaat (38mm?), hoewel “duikertje” alsnog kleinerend kan overkomen.

Stiekem wel erg benieuwd of je al iets verder bent gekomen “C”?

het glas en de draai of klikbezel nog kunnen vinden? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Schiet nou eens op met dat ding :slight_smile: