Onderdelen voor Frederique Constant

Weet iemand waar een achterglas te koop is voor een Frederique Constant?
Ik heb dit horloge al jaren en per ongeluk (stom stommer stomst) het achterglas weg gegooid.
Ik had namelijk in een hotel het horloge afgedaan en toen ik het daarna weer aan wilde doen had het blijkbaar losgelaten en nadat ik het horloge aan had zag ik het liggen, herkende het niet en heb het weg gegooid.
Een paar dagen later weer thuis zag ik dat het glaasje weg was en toen viel het kwartje…
In ruil voor een goede tip heb ik dit nu opgeschreven voor algemeen vermaak van de forumleden :slight_smile:
Naar de dichtstbijzijnde juwelier gaan is natuurlijk wel erg voor de hand liggend hè

Maar in dit geval wel je enige optie.
Onderdelen als zichtglazen/achterdeksels zijn meestal niet los te krijgen en zeker niet als het om een oud model gaat wat niet meer in productie is.

En al die tijd niet gemerkt dat er een gat in je achterdeksel zat…:smile:

Eerlijk gezegd lastig voor te stellen :open_mouth:

Vermaak? Ik denk dat je nu wel dieper in het krijt staat hier :wink:

Ik zou eerst met FC contact opnemen en vragen of ze wat onafhankelijke horlogemakers die ze van onderdelen voorzien kunnen noemen. Via de juwelier kan altijd nog, en is snel veel duurder.

Mijn bijdrage is dit: http://www.horlogeglas.nl/
Geen idee of ze je daar kunnen helpen maar het is te proberen.
Trouwens vind ook ik het wel heel apart dat je niet hebt gemerkt dat de motorkap foetsie is.

Tja je wordt wakker met een kater in een hotel, tijd om uit te checken en vliegtuig te halen.
Je pakt je horloge op dat met wijzers naar boven ligt, doet het aan en pakt je spullen snel in.
Bij verlaten van de badkamer zie je een doorzichtig dingetje en dat schuif je zo de prullenbak in.
Zoosgebeurt…
Moraal van het verhaal: eerst koffie drinken en dan pas je horloge aan doen.