Wat vinden jullie horloges die ondergewaardeerd zijn en om welke reden?
Ikzelf heb dit heel sterk met de breitling reeks met annual calendar, bijvoorbeeld de Montbrillant Olympus. (Het uurwerk heeft zit ook nog in andere modellen, bvb. De navitimer 1461).
Hier zit dus zomaar even een kalender in die je één keer om de 4 jaar een dag moet verzetten (toevallig deze maandag ;)) én een maanfase én een chrono en dat alles gaat toch maar 4k!
Ik ken deze niet en weet niet of ze ondergewaardeerd worden. Ik kan me wel voorstellen dat deze gezien de enorm drukke wijzerplaat maar een beperkt publiek aanspreekt.
Welwel dat is een stunner. Zo’n fifty fathoms moet er hier zeker nog eens komen, en degene die jij daar toont is al helemaal te gek.
Maar toch nog vrij prijzig, niet?
Maurice Lacroix als merk in zijn geheel. Heb er sinds kort een. De in house gemaakte kast is erg strak en netjes afgewerkt.
[URL=http://s497.photobucket.com/user/Tobias-photos/media/ml_liegend1_zpssbkejpj6.jpg.html][/URL]
In het algemeen vind ik dat Longines een van de meest ondergewaardeerde merken is. Een vergelijkbare geschiedenis en kwaliteit als Omega alleen nu lager in de markt gezet en daardoor goedkoper (ook de vintage exemplaren). Als ik zou investeren in vintage klassiekers zou ik mijn geld op longines zetten.
Blancpain maakt mooie horloges, doe mij maar een oude fifty fathoms! Maar voor die prijzen toch niet ondergewaardeerd te noemen? Of schaar je ze in de categorie Patek?