Kennelijk toch een gevoelige zure snaar geraakt ?
nogmaals ik kan ze beiden hands-on vergelijken en bij Orient / Seiko mag je bij budget niet verwachten dat daar ook hacking en handwinden bij zit,
ook heb je bij die Seiko 5 / Orient uurwerkjes bij het instellen
nog wel eens dat zodra je de kroon indrukt de minutenwijzer wat verspringt, dat heb je bij Aeromatic i.i.g. niet.
Hacking en handwinding zegt helemaal niets over de kwaliteit van een uurwerk. Maar als jij er blij mee bent is het toch goed? Het merk past alleen niet binnen dit topic.
Dus maar weer on topic, ik vind dit ook wel 1 van de ondergewaardeerde merken. Maar dat kan ook aan mij liggen, misschien heeft het te maken met het feit dat ze voor de Aziatische markt ook Rolex-klonen produceren. Wel van zeer goede kwaliteit, maar toch
Zuur? Gerard we gaan hier rollebollend van het lachen over de vloer bij het lezen van je bijdragen in dit topic. Het leven is te mooi om zuur te zijn.
Ieder zijn mening. Ik heb niet de behoefte om Seiko/Orient te verdedigen. Mijn zoon heeft hands-off bewezen dat Orient in ieder geval geweldige uurwerken maakt, want hij heeft de mako XL die hij van mij heeft gekregen al drie keer van een meter of 1,5 op straat laten kletteren en het ding loopt nog steeds perfect.
De argumentatie die jij gebruikt om te onderbouwen dat Tauchmeister zulke geweldige uurwerken maakt raakt m.i kant nog wal. We lachen hier nog even verder.
Hearsay (dus ervaringen van anderen serieus nemen, evt. zonder dat te kunnen staven aan eigen ervaring) lijkt me altijd nog minder onverstandig dan puur op eigen ervaring met een handvol horloges een oordeel te vellen over merken die miljoenen uurwerken per jaar produceren en verkopen.
Ik verwacht nu minstens een youtubefilmpje waarin je die geweldige Tauchmeisters van 2 meter hoogte laat kletteren. Wie A zegt moet ook B zeggen (en anders zijn onzin beter voor zich houden)
Ik ben het eens met JR als zijnde ondergewaardeerd. Heb er een paar gehad waaronder deze Chronoscope, en ondanks een mooi design en probleemloze techniek (dit is een 2892 met DD-module) kreeg ik er bij wederverkoop bedroevend weinig voor terug. Nu hebben ze een eigen uurwerk, misschien is de situatie veranderd.
Schijnen ook een hele rits patenten op hun naam te hebben m.b.t. de MST uurwerken. Denk ook wel dat dit historisch gezien een ondergewaardeerd merk is.
Ik kan nooit echt trots worden van een Miyota, en als zuinige Nederlander voel ik eerder schaamte dan trots door het dan ook nog eens voor 849,00 euries aan te bieden.