Onderhandelen bij de AD

Het kan best zijn dat een juwelier de ‘overjarige’ modellen van de fabrikant overneemt voor een bodemprijs, dan kan de juwelier het zich prima permiteren om zo’n klok heel lang vast te houden voor de hoge vraagprijs.

Wat me ook altijd opvalt is dat de medeforummers die werken bij een juwelier of eigenaar zijn van de betreffende toko altijd erg fel zijn als een horlogeliefhebbert vraagt hoe een goede/hoogste korting te bedingen. De juwelier zal zelf niet anders doen met het betrekken van zijn collectie, dus moeten ze niet zo ‘zeuren’!:wink:

Genesis

Bedankt Arno, BratPrince en Genesis voor de reacties.

Ik wist niet dat als iets er langer dan 6 mnd. ligt het eigenlijk al een ‘oud’ model is. Of hij het horloge bij de fabrikant goedkoop heeft gekocht weet ik niet, hij is zelf officieel Omega dealer.

Misschien waag ik er v/d week even een mailtje aan, over 2 weken is er ook rikketik dus haast heb ik er (gelukkig) niet mee.

bij artikelen die lekker aan de prijs zijn is het voor mij de gewoonte om te vragen wat hij mij kost.dus niet de vraagprijs wat erop staat.
je zult versteld staan wat er dan soms mogelijk is.
voorbeeldje dvd recorder met 250 gb harde schijf stond voor 525,00 in de winkel.
ze wouden ervan af omdat het een oud model betrof.
vroeg wat kost dat geval mij ik ben een oude jood(das mijn kreet)nog wat babbelen en hoppa voor 249,00 meegnomen.

Bij (mainstream) audio apparatuur en horloges kan ik me dat voorstellen, maar bij beide in het hogere prijssegment? Ik vraag het me af. S&C zal een Rolex GMT die ze 6 maanden in huis hebben vast niet in de uitverkoop doen. Ik zie n.l. ook bij de gewone juwelier zat horloges langer dan een half jaar in de etalage en die blijven keurig op dezelfde prijs.

Officieel mogen ze het niet eens onder de adviesverkoopprijs verkopen, alleen hele overjarige modellen

Tuurlijk onderhandelen!!
Ik koop mijn horloge’s A) met contant geld (zijn ze dol op) zodat ze niet met de pin-boer hoeven af te rekenen en geen 5% aan de credit card maatschappij hoeven te betalen (die kan je alvast afdingen)
10% korting moet bij elk horloge zowiezo haalbaar zijn en zeker bij contante betaling!!

Ik heb trouwens even zitten zoeken en rekenen.

Het oude model Seamaster Chronometer kost bij de dealer nieuw 1.650, laten we ervan uitgaan dat ik 20% krijg dan kost het horloge alsnog 1.320. Via internet heb ik het nieuwe model Seamaster Quartz kunnen vinden voor 1.250.

Wat zou de betere deal zijn? Ik weet nog niet zeker of ik 20% krijg, maar even er van uitgaande dat dat wel zo zou zijn, wat zou jij doen? En waarom?

Op internet, bij een Nederlandse dealer, staat ook het oude model Quartz voor 850 euro. Dat is ook nog een optie.

Ik zou zèlf altijd voor het mechanische uurwerk gaan, Jaap-Wim. In de duurdere klasse verliest het “veredelde electromotortje” het gevoelsmatig van het traditionele uurwerk. Een fraai tikkend uurwerk is toch vele malen mooier, ook om te horen. Maar goed, als je niet zoveel met het oude handwerk hebt, kan ik mij ook wel weer voorstellen dat je genoegen neemt met de Quartz.

If you ask me; doorsparen.

Gr Ron