Onderhoud aan horloges nu een profit centre

Daar werkt Xi hard aan. Met ingang van 2020 wordt het Corporate Credit System ingevoerd, waarmee bedrijven en organisaties op 300 punten beoordeeld worden, zoals kwaliteitseisen, tijdig en volledig aan belasting verplichtingen voldoen, veiligheid, personeelsbeleid,etc.

Scoor je als organisatie slecht en breng je daar geen grote verbeteringen in aan, ben je snel uitgepiest. Dan krijg je boetes, betaalt hogere belastingen, krijgt geen vergunningen meer. En dan ben je snel klaar.

Vergelijk het met het sociale kredietsysteem voor burgers dat wordt ingevoerd. Rijd je vaak te hard:strafpunten. Bij veel strafpunten mag je dan een hogere rente betalen als je een lening afsluit.

Ultieme Big Brother.

1 like

Ik weet niet hoe oud je bent maar Japanse producten zijn al zeker 40 jaar een garantie voor kwaliteit. Japanners waren niet alleen goed in het kopiƫren van een product maar juist in het verbeteren. Dat laatste heb ik bij Chinese spullen nog nauwelijks gezien.

Blijkt ook wel dat de Zwitserse ETA hun productie uit Zuid-Oost Aziƫ terug getrokken heeft.

1 like

Begin jaren 50 was Japans en kwaliteit niet wat het nu is. Die ommezwaai is in de jaren 60 sterk gekomen in consumenten elektronica b.v. Sony cassette recorders, later de Walkman enz. Maar ook in lenzen, fotografie, fijn mechanische onderdelen, niet te vergeten Seiko en nog veel meer.

Onder Xi zou dat in China ook kunnen gebeuren, zie ook wat @WilSeiko schreef.

1 like

Probeer het eens met je Rolex, misschien hebben ze daar ook klaar terwijl je wacht opties voor. Vraag wel even wat voor soort olie ze gebruiken :+1:

1 like

Met de step? :wink:

Ja het gele modelā€¦ Gevonden tijdens een duikje op Gran Canaria, Puerto Mogan.

submarino2

1 like

5 jaar later en ā€˜countingā€™:

News Update 29/02/2024

Yesterday Cousins and its legal team went to the High Courtin London to oppose the application by Swatch to have our UK claim struck out. The case was heard by Mr. Justice Michael Green, a High Court Judge who also sits in the Competition Appeal Tribunal.

In previous news stories, I have explained the arguments that we intended to bring, and I will not repeat them here. However, I am in no doubt that by the end of the day, Judge Green had a full picture of the consequences for Competition if Cousins action is not allowed to proceed. It was noteworthy that the Competition and Markets Authority sent a member of their Legal Team to observe proceedings from the Public Gallery.

As expected, after more than five hours of evidence and legal argument, Judge Green advised that he would consider the matter further and release a written verdict in due course.

Afterwards, our legal team said that the case had gone as well as it could have done, and better than they had thought likely.

There is no fixed timetable for the verdict, it entirely depends upon the workload Judge Green has, but we hope to be able to advise you of the outcome in a matter of weeks rather than months.

Regards

Anthony

2 likes

Zoals Apple en Google Amerikaans zijn, jouw punt?

Dat ik geen vier jaar ga terugscrollen :upside_down_face:

2 likes

Yep, mijn fout.

1 like