Onderhoud en opmaak wijzerplaat omega seamaster 60p

Via de familie een Omega seamster 600 verkregen. Het horloge was in zeer slechte staat en op de wijzerplaat waren blaasjes ontstaan. (Inzoomen op de plaatjes)



De bedoeling was om het horloge een onderhoud te geven en het dan te dragen. De horloge hersteller waar ik reeds een gouden Omega had laten herstellen was echter van mening dat de blaasjes op de horlogeplaat zouden openbartsen waardoor de staat drastisch zou verslechteren.
Hij stelde voor om de plaat te herstellen, we huiveren allemaal bij herstelde platen en er was dus ook een vrees bij mij dat dit slecht zou uitdraaien.

Ik liet me toch overtuigen en er werd een offerte gemaakt en goedgekeurd voor een onderhoud en opmaak wijzerplaat.

Het resultaat:

Ik heb geprobeerd om deze goed vast te leggen, maar dat blijkt met het licht wat moeilijk te zijn.





Met de nodige argwaan ben ik vandaag het horloge gaan ophalen, maar de vrees was voor mij ongegrond. Ik ben zeer blij met het resultaat, het is een horloge geworden dat ik weer jaren kan dragen.

Het horloge heeft dus een service gekregen, wijzerplaat werd opgemaakt en het glaasje werd vervangen door een omega glaasje.

De service werd uitgevoerd door een omega certified hersteller.

23 likes

:ok_hand:fraai resultaat. Veel draagplezier :grinning:

1 like

Mijn beste,

Ziet er weer “Pico Bello” uit!!
Ik wens je er dan ook een aangename tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Zo, dat is netjes gedaan zeg. Benieuwd hoe zo’n proces eruit ziet (en ook wel een beetje naar wat zuks kost).

1 like

Heel mooi geworden…:+1:

1 like

Gaaf :star_struck:. Veel draagplezier ermee.

1 like

Die is weer als nieuw

1 like

Het werd uitgevoerd door Atelier Meeuws in Antwerpen.

Op de website staan enkele andere voorbeelden.

https://www.ateliermeeus.be/?gad_source=1

1 like

Toch jammer dat het omega teken in het glaasje gedraaid zit. voor de rest is dit weer een mooi exemplaar geworden.

U heeft een heel scherp oog, dat had ik nog niet gezien.

Wat een mooi resultaat. Echt iets om te koesteren.

Is het voor een kenner te zien dat het om een opgemaakte plaat gaat?

Ja, je ziet het aan de markers. Komt doordat de meeste van deze opmakers de hele plaat met markers en al spuiten en daarna de markers weer kaal schuren en polijsten. En dat zie je, die raken daardoor hun scherpte kwijt. Als je het echt goed zou willen doen moet je de markers voor het spuiten maskeren en na het spuiten de maskering weghalen. Alleen is dat veel meer werk dus dat wordt meestal niet gedaan.

Maar hij ziet er wel weer fris uit :sunglasses:

2 likes