Onderhoud en service vintage Omega

Dag allemaal, ik heb inmiddels een aardige hoeveelheid Omega’s. De service tot nu toe is vis Omega of AD geweest (nieuwe horloges) of via de leverancier of een goed Omega vintage service center in UK (Simon Freese).

Inmiddels doe ik kleine dingetjes ook zelf. En ik hoop daar in te groeien.

Wat ik nu zoek voor mijn vintage uurwerken is iemand die goed is en het met name ook leuk vind ergens inde driehoek Amsterdam-Utrecht-Hilversum. Iemand waar ik ook gewoon langs kan gaan voor af en toe een klein dingetje. En dan gewoon regulier service van met name 30T2 200-serie, 500-serie uurwerken. Allemaal Omega. Iemand die weer waar hij mee bezig is en niet uit eigen initiatief zomaar dingen gaat polijsten. Iemand die vervangen onderdelen bewaart en wel originele onderdelen (waar mogelijk terugstopt). Wel een Pietje precies.

Nu kan ik natuurlijk naar een Omega AD gaan. Puttman en Ron Sonders zijn dan logische locaties voor mij maar ik heb liever iets meer “professionele amateur” (bij gebrek aan betere bewoording). Iemand waar ik ook gewoon voor een klein dingetje langs kan en bijvoorbeeld ook eens een schroefje of een veertje kan halen naast de service van alleen een uurwerk. Lage drempel. Zoiets. Snappen jullie wat ik bedoel? Wellicht zelfs iemand hier op het forum die zo bezig is.

Ik heb de “ervaringen met proberen door te pluizen maar kwam dan weer niemand tegen die ook op rij afstand van mijn huis zit (Nederhorst). Ik kwam bij toeval wel Valk Watches vandaag tegen (in Houten) maar die kon ik niet vinden in het groene Deel.

Iemand tips of recensies? Mag uiteraard ook per PB!!!

Dank,

zelf ga ik altijd met alles naar Ferrie schweitzer. heeft 30 jaar gewerkt bij omega en is een vakman. nooit problemen mee gehad.

Ja, maar dat is dus de andere kant van Nederland. Vandaar mijn vraag.

1 like

Je zou kunnen verzenden.

Ik geef deze nog even een bump. Niemand in de buurt en niemand die ervaringen heeft met Valk Watches
Dank!

2 likes

Ronald Prins in Cothen. Zeer goede horlogemaker en vriendelijk/ communicatief. Aanbevelenswaardig. :+1: