Onderhoud Hamilton Khaki King 2834-2

In juni had ik mijn Hamilton khaki King uit 2008 eindelijk binnengebracht voor een volledig onderhoud. Ik droeg hem niet zoveel meer, omdat hij zo’n 50 seconden per dag vóór liep en dat vond ik toch wat veel, maar miste het wel. Op het forum gezocht hoeveel een service mij ging kosten en ergens een link gevonden hoe je hem zelf kunt opsturen naar Hamilton (https://www.hamiltonwatch.com/nl-be/hamiltonpickupservice/form).

Het was ook mogelijk om het horloge af te geven in een Hamilton verkooppunt en heb dat dan gedaan.
Op de website van Hamilton staat dat het opsturen naar Hamilton en terug verzenden gratis is en dat was het ook via de winkel.
Op hun webpagina staan de prijzen duidelijk vermeld.

Deze middag mocht ik eindelijk na 2 maanden wachten mijn Khaki King gaan afhalen in de winkel waar ik hem heb afgegeven.

Een volledige service van een mechanisch horloge (automatisch/handmatig 2-3 wijzers) kost bij Hamilton 230€. In dit geval gaat het om een ETA 2834-2. Op dit uurwerk zit ook een dag aanduiding, maar dat had blijkbaar geen invloed op de prijs.

Ik heb geen idee of het uurwerk nu een onderhoud heeft gehad of dat het ganse binnenwerk is vervangen.
De oude kroon, dichtingen en zwarte oude wijzerplaat zaten erbij. Het uurwerk werd ook opgekuist. Er zat een kras op de zijkant en daar is niks meer van te zien.
Je krijgt ook opnieuw 2 jaar garantie.

Toen ik de Khaki King kocht in 2008 liep hij per dag +2 seconden en zat er een bruin bandje op, maar was aan vervanging toe. Ik had op voorhand een zo goed als nieuwe originele horlogeband van Hamilton kunnen kopen via het forum van Klaas (@gvr55).

Ik zal binnenkort ook eens vermelden hoe accuraat het uurwerk nu is.

Groeten,
Wim

38 likes

Ziet er goed uit! Hele mooie Khaki met de dagaanduiding. Veel plezier ermee de komende jaren :slight_smile:

1 like

Hoe zo heb je geen idee wat er exact met het uurwerk is gebeurd? ( Service danwel vervanging…?) Dat vraag je toch gewoon als het je niet duidelijk is geworden uit hun mondelinge terugkoppeling toen je het horloge terug kreeg en/of de papieren die erbij zaten.

Heel interessant om dit proces zo te zien, dankjewel voor het delen. Ben benieuwd hoe accuraat die nu loopt en of ze ook echt het hele uurwerk hebben vervangen. In 2008 had je horloge namelijk een ander uurwerk, zou best interessant zijn om te weten wat er nu in zit

1 like

Dat zijn nog eens mooie prijzen, zeker gezien alle onderdelen die vervangen zijn. Ik zie naast genoemde onderdelen dat ook de wijzerset is vervangen.

Het lijkt er overigens op dat de wijzerplaat is vervangen vanwege een beschadiging die ze zelf gemaakt hebben tijdens de service. Of was deze al beschadigd?

1 like

Dank voor het delen!

Ook benieuwd waarom de wijzerplaat is vervangen

1 like

als hij nu goed loopt is het een zeer goede service van Hamilton :ok_hand:

1 like

Dag Peterhenry,

Ik heb het gevraagd in de winkel bij afhaling, maar ze wist daar eigenlijk niets over.
Hamilton stuurt het horloge zonder veel uitleg, na het onderhoud terug naar de winkel.
De verkoopster sprak eerst over “een reparatie” en heb haar toen nog eens duidelijk gemaakt dat het een onderhoud was. Ze vermoede dat het geen vervanging, maar een gewoon onderhoud was…maar zelf twijfel ik doordat ik op het forum las dat deze binnenwerken tegenwoordig volledig vervangen worden. Zelf maakt het voor mij niet zo heel veel uit, al neigt mijn voorkeur naar onderhoud ipv vervanging.
Ik zal eens een mailtje sturen naar Hamilton zelf.

1 like

Dag Anthony,

Klopt, de wijzers zitten er ook bij.
De plaat zelf was niet beschadigd toen ik hem binnen deed voor onderhoud.
Ik ben niet zeker, maar er lijkt een pin afgebroken (gele pijl) aan de achterkant van de wijzerplaat.

Gr, Wim

1 like

De nieuwe powermatic uurwerken deze worden geheel vevangen maar de ETA uurwerken krijgen gewoon onderhoud

2 likes

Ah ok, bedankt Floris!

Ik hoop het Jacobus🤞

Dank voor je reactie Wim.
Je hebt voor €230,- een bijna nieuw horloge met weer 2 jaar garantie. Dat is nog eens onderhoud en service :+1: Gefeliciteerd met deze BNA :wink:

1 like

Dat is keurig gedaan door Hamilton.
Je kan er met veel plezier weer tegenaan.

1 like

dank voor het delen en de duidelijke foto’s, vriendelijke prijs zeg voor al het geen wat is uitgevoerd, beter nog zou het haast goedkoop durven noemen.

Wel jammer dat de “Dealer” je niet helder kan vertellen wat er nu precies is gebeurd, maar ja retail en kundig personeel dat is geen vanzelfsprekendheid meer hedentendage.

1 like

Ik heb de accuraatheid over de loop van een 14-tal dagen bijgehouden. @jacobus @sj44k @Anthony @Strix06

Op de eerste dag liep het uurwerk 19 sec achter (was niet volledig opgewonden). De volgende dag werd het plots +1 sec op 24u, maar daarna opnieuw +11 sec. Na mijn verlof heb ik het horloge 8 dagen na elkaar gedragen en elke 24u gecheckt. Dit geeft een redelijk stabiele uitslag:

29/8 om 11u15 reset en volledig opgewonden 0 sec

30/8 11u15 : +12 sec

31/8 11u15: + 22 sec

1/9 11u15: + 35 sec

2/9 11u15: + 42 sec

3/9 11u15: + 52 sec

4/9 11u15: + 62 sec

5/9 11u15: + 73 sec (Reset)

8/9 11u15: +32 sec (3 dagen)

Het gemiddeld ligt op ongeveer + 11 sec/dag. Niet super goed zoals toen ik hem kocht (+2 sec/dag), maar ik kan er mee leven :+1:

Groeten,

Wim

2 likes

Mooie update, ik moet zeggen dat ik net ietsje beter had verwacht van Hamilton, maar dit is zeker niet slecht

1 like