Onderhoud IWC cal. 89

Naar Kalle Slaap brengen! Kalle heeft nog stage gelopen bij Harrie Riemers in Adam. Harry was DE Iwc God van Europa. Kalle heeft OOK veel onderdelen!

3 likes

Maarrrrr, of hij tijd heeft? Bel m effe.

2 likes

kijk, hier heeft de TS tenminste iets aan !

2 likes

Als er stage gelopen is dan betekent dat nog niet dat de stagiair ook de kennis heeft.
Mijn zoon heeft onlangs zijn Wostep 3000 uur stage bij Rolex in Genève gedaan maar kan nog niet zeggen dat hij nu ook de expertise heeft.

Kalle heeft inderdaad een mooie collectie aan onderdelen, was laatst nog op TV zichtbaar. Of het ook IWC onderdelen zijn….,

Harrie Riemers had inderdaad zeer veel kennis van IWC horloges maar “ De IWC God van Europa” is wel een hoog voetstuk.

Zou eerder Jürg Reuger als de grote expert willen benoemen voor vintage IWC. Toen ik restauratie werk deed was hij in de fabriek werkzaam en wist feilloos welke onderdelen er geleverd moesten worden aan de hand van een foto of een telefonisch omschrijving. Was van voor de smartphone en net na de overname van IWC door Richemont. Toen kon er nog overleg gepleegd worden en direct besteld bij de fabriek.
Tegenwoordig loop alles via platforms en is direct contact niet gewenst.

4 likes

€1.810,00 euro durven vragen voor een klusje van max. €500,00, en dan nog 35 knaken vragen voor verzending. Hahaha. Ze poepen echt op de klant, daar.

3 likes

Een kennis van mij kocht een IWC chronograaf, na een jaar stopte hij zo nu en dan ineens, dus opgestuurd naar IWC. “Ja sorry meneer, u heeft hem laten vallen, dus geen garantie”
Nou nee, het horloge is nog nooit gevallen
“Wij denken van wel, dus we gaan u een prijsvoorstel doen voor reparatie”
Sloeg stijl achterover over geschatte kosten, en heeft gevraagd om het horloge dan maar terug te sturen na betalen onderzoekskosten. Het horloge is daarna zoek geraakt bij het transport terug naar de juwelier. Toen hebben ze hem alsnog een nieuwe moeten geven.

4 likes

alles wat met een V begint kost geld, haha

Vaartuigen, voertuigen , vliegtuigen, vrouwen, viervoeters, violen ,vreemdgaan , Volex (ah met een R)

2 likes

Gewoon naar Andre (Horloge24) sturen, is IWC gecertificeerd en heeft dus de ervaring en de originele onderdelen als die nodig zijn.

1 like

Ik betwijfel of deze vintage delen uitgeleverd worden

@Horloge24, kun je daar iets over zeggen?

1 like

Deze onderdelen worden niet meer geleverd door IWC maar heb destijds wel een paar jaar restauratiewerk gedaan en zodoende ook het nodige ingekocht en nog wel het iets op voorraad. Maar bijvoorbeeld een tonkloof heb ik ook niet meer.

Ben er dus zuinig op en gebruik de delen alleen voor uurwerken waarbij het zich loont om ze te herstellen. Met loont bedoel ik niet financieel maar omdat het een goed onderhouden horloge is dat niet kapot gerepareerd is.

3 likes

Dank! Goed om te weten wie ik kan benaderen als de mijne een beurtje nodig heeft…

2 likes

“…maar omdat het een goed onderhouden horloge is dat niet kapot gerepareerd is”

Jij durft, Bernard

2 likes

:rofl:

Goeie amplitude en in geen enkele positie een afwijking. De mijne is prima.

1 like