Onderhoud mechanisch uurwerk, wordt dit stipt gedaan?

Ik betaal voor een rolex service 150 euro (zonder chrono). Heb een goede horlogemaker.

Maar het verschilt per horloge en of het een inhouse uurwerk is of niet. Voor een eta hoef je niet persee naar een horloge dealer, maar een inhouse vereist niet verkrijgbare onderdelen en soms speciaal gereedschap om het klokje uit elkaar te halen. Daarnaast wordt alles bij een service vervangen wat maar ook vervangen kan worden. Begin prijzen bij wat duurdere merken beginnen rond de 900 euro, maar kunnen al snel oplopen. Ik heb ooit 3200 moeten betalen en was het horloge een jaar lang kwijt. Een horloge kan prima nog jaren door tikken. Vind die 5-7 jaar een beestje onzin, net zoals je niet om de 20k je auto olie verwisseld. Ik zal zelf 10 jaar Aanhouden en gewoon kijken als het horloge veel gaat afwijken. Ik ken iemand die had een rolex die al 50 jaar niet was geserviced maar liep nog steeds.

Mwah Rolex niet, daar heb je genoeg goeie horlogemaker voor, met een redelijk tarief. Omega hetzelfde verhaal, vooral als er een lemania uurwerk inzit waarvan we genoeg onderdelen te verkrijgen zijn. Inhouse omega wordt zeker naar de omega dealer.

Een Rolex na 10 jaar service ongeacht het kaliber kost minimaal aan onderdelen alleen al €200

Ik kom regelmatig Rolexen tegen die elders pas service genoten hebben en toch niet lekker lopen , bij nadere controle blijkt er voor € 600 aan onderdelen versleten te zijn :weary: