Onderhoud ML Phase de Lune

Beste horloge-liefhebbers,

Ik ben sinds iets meer dan een jaar in het bezit van een Maurice Lacroix Phase de Lune en ik merk sinds een aantal maanden, dat het opwinden nogal stroef gaat, met name wanneer ik het horloge een aantal dagen niet om heb gehad.

Ik heb het vermoeden, dat hij waarschijnlijk een onderhoudsbeurtje nodig heeft en vroeg me af, of een van jullie weet, waar ik dat het beste kan laten doen. Gewoon een ML Dealer in de buurt van Amersfoort (Van Hell) zoeken en daar langs gaan, of zijn er andere wegen, die je kunt bewandelen (bv. QWS in Oldenzaal)?

Voor de goede orde, ik heb het horloge vorig jaar in het buitenland gekocht, bij een juwelier in Turkije (en voordat iemand het vraagt; ja, hij is echt, met alle papieren erbij :slight_smile: ), dus jullie begrijpen, dat opsturen naar Turkije niet echt een optie is.

Ik lees graag jullie ideeën.

Groet,
Philip

Hoi Philip, ik heb ook een Phase de Lune maar dat is een automaat. Volgens mij zitten er alleen maar automatische uurwerken in dit type (uit de Masterpiece serie).

Ik heb ook hetzelfde horloge maar ook automaat.

Ik denk dat Philip bedoeld dat als het horloge stilstaat, hij hem eerst manueel een paar draaien geeft om op gang te komen, en daarna de rotor het werk laat doen.

Echter, is het wel alleen maar een handopwinder, dan zit er nu ergens in Turkije zich een juwelier helemaal slap te lachen…

gr,
Hans Mennink

Hahahaha, nee hoor, de mijne is ook echt een automaat en zoals je zegt, Hans, is het inderdaad het geval, wanneer ik hem na een aantal dagen even een paar slagen moet geven.

Toch dank voor jullie reacties!

Groet,
Philip

Sinds vandaag doen de datum- en de maandverstelling raar (gaan maar half vooruit) :frowning:

Heb op aanraden van Dale het bedrijf Sonders in Leusden maar eens een HELP-mailtje gestuurd.

Hoop, dat er niks ernstig aan de hand is. Was mijn allereerste automaat die ik voor mijn 30e van mijn vriendin heb gekregen, dus zou bijna zeggen, dat het een beetje emotioneel voor me is… :frowning:

Jullie horen wel, hoe het afloopt.

Groet,
Philip

Philip,

Zal ergens een gebrek aan olie zijn. Wat is er nog mee gebeurt ?
Zal de horlogemaker je weten te vertellen.

Freddy

Hoop, dat je gelijk hebt, Freddy!

Stel het is puur een onderhoudskwestie, heeft er iemand dan (grofweg) een idee, aan wat voor bedrag ik moet denken?

Geen idee, hangt van verschillende factoren af.

Raar verhaal? Mischien zijn de verschillende wrijvingspunten van het opwindsysteem wel ingevet met een heel dik vet die bij je lichaamstemp. wat dunner is dan dat het horloge op de kast ligt.
(Ik roep ook maar wat)

Ha die Gert,

Hoezo een raar verhaal? Wellicht dat ik het, door gebrek aan kennis mijnerzijds, niet zo goed onder woorden breng, maar dacht dat het duidelijk was. Voor mij wel :smiley:

Anyway, ik denk, dat ik eens ff bij Sonders of Van Hell langsga. Eens kijken, wat zij denken.

Groet,
Philip

Heb hem inmiddels al weer een tijdje terug, nadat hij via een juwelier in Amersfoort is gerepareerd. Hij loopt weer als een zonnetje dus ik :slight_smile: weer!

Gelukkig maar…