Onderhoud nodig?

Als dit klopt, dan wachten tot het horloge ooit stopt met lopen… Dan wordt de factuur €200 + uur loon van de horloge maker. Ik zou iig niet het huidige uurwerk laten servicen.

Paar aardige punten maar voornamelijk subjectieve onzin wat deze man verkondigd hoor…pfff…

1 like

Ach, zoals met vrijwel alles in het leven is er altijd weer een tegenargument te vinden.

De één heeft ervaring zus en de ander ervaring zo…

Begrijp me niet verkeerd, zijn punt over servicen kan ik wel inkomen…mits je ervan uitgaat dat je horloge de tijd blijft geven binnen tollereerbare marges; bottom line is dat je zou moeten services op het moment dat JIJ vindt dat het nodig is, niet omdat het in een boekje staat…

…maar dat stuk over krassen, gewicht…man man man…

2 likes

Tja, wat zal ik eens zeggen, een ETA 2824 is een uurwerk zonder complicaties en dus simpel te servicen. Olie gaat gedurende de tijd vergommen en verharden, slijtage gaat zeker komen. Mijn advies is gewooon een simpel service beurt laten uitvoeren. Kosten voor een dergelijk uurwerk mag niet meer zijn dan 60 tot Max. 90 Euro. Op dit HF zijn zeker leden die een dergelijke service kunnen geven.