Onderhoud/reparatie Rolex Airking

De Rolex Airking (ref 14010) van mijn vrouw staat stil en begint met geen mogelijkheid meer te lopen. Gekocht in 2010 en daarma nooit meer geserviced. Hoog tijd voor een beurtje. We wonen in Hilversum - ergens goede onafhankelijke reparateur in de buurt of binnenkort als ik in Limburg ben daar laten doen? Groet, Pieter

Waarom zou je beknibbelen op een onderhoudsbeurt? Ik zou hem gewoon naar een AD brengen voor onderhoud.

4 likes

W&V in Alkmaar.

4 likes

Ik heb zeer goede ervaringen met Klaas van Dijk van Stuck in Time (http://stuckintime.nl/) in Naarden (in de buurt van Amersfoort). Klaas heeft voor ons zowel onze klokken (waaronder een Atmos) als horloges (Seamaster, JLC, …) geserviced.
Maar pas op, hij heeft het superdruk, dus je moet geen haast hebben

Waarom niet?

2 likes

Nico Rijsman te Culemborg :+1::+1::+1:

2 likes

Je kan Ron Sonders in Leusden proberen

Qua haast zit die nu geloof ik ook 12 weken +

Ik volg @Drebin in zijn advies. Zou hem gewoon naar Gassan/S&C/Martens brengen of lekker een weekendje Brussel of Keulen doen en hem bij Rolex zelf afgeven. Je krijgt hem als nieuw terug met 2 jaar garantie. Kan geen onafhankelijke horlogemaker tegenop in mijn beleving… wil je dat toch dan is W&V (wel tikje uit de buurt) een bekende en goede qua Rolex service.

2 likes

Wat kost een beurt via Gassan? Simpel uurwerk lijkt me.

Geen idee, maar het zal zeker rond de 500 euro uitkomen. Ook ‘simpele uurwerken’ gaan trouwens helemaal uit elkaar, worden weer helemaal getest etc. Morgen even met Gassen ofzo bellen gaat sneller en levert je een juist bedrag op.

500? x2 denk ik.

1 like

Voor een 14010? Oké. Nou ja, bellen blijft sneller… :wink:

Wtf. Dat hoop ik toch niet. Zal morgen eens bellen hier en daar.

S&C gaven mij voor mijn Air King ( meen wel een 5500 ) een factuur voor bijna 1000€ mee toen ik een complete service wou laten doen.

1 like

Pfiewww… tijden veranderen! Nou ja, je krijgt er wel wat voor terug. :wink:

Maakt het uit of je er een Sub of een Air-King heen brengt?

Plottwist: nee, de service van het 3130 wordt er niet anders van.

2 likes

Tja , ben toch naar de derde partij gegaan die alleen een uurwerk service heeft gedaan. Nog steeds 550€, dat zijn geen bedragen die je als toen 18 jarige wilt uitgeven aan service kosten.

Daar heb je gelijk in, overigens kan er ook een 3135 in een subje zitten maar dat terzijde. Service bij Rolex/AD is overigens meer dan alleen uurwerk, maar dat zal het verschil tussen 500 en 1000 ook niet verklaren. Ik zat met mijn gedachten nog een jaar of tien terug, toen ik zelf nog wel eens met een Rolex op pad ging… :slight_smile:

1 like

Yup, maar niet in een 14010.

Had ik toen maar al mijn stufi omgezet in vintage Subs en GMT’s. Die tijden zijn voorbij, zo ook voor een service.

1 like