Onderhoud Rodania Chrono quartz

Heb een Rodania Chrone en deze kan na 10 jaar mss wel is onderhoud nodig hebben. Dit klokje heeft veel emo waarde en daarom zeker wel de moeite om deze quartz is onder handen te laten nemen. Wie op hf is de geschikte persoon om dit uit te voeren aub? Liefst in Belgie of zuid Nederland. Dank voor het lezen.
Bart

Niemand hier op hf? Klokje loopt nog dus enkel proper maken (plexi en binnenwerk), smeren en nieuwe batterij. Alvast bedankt bart

Kan dat niet gewoon bij elke juwelier…

Jawel, maar wil een goede horlogemaker die ik enigszins kan vertrouwen met kennis van zaken. Als je tips hebt hoor ik het graag.

Wat voor service verwacht je bij een quartz?
Neem aan het het uurwerk prima is…nieuw batterijtje en weer 10 jaar vooruit…

Leren lezen…pfff…excuss.

Plexi kan jezelf oppoetsen met wat Displex…
Beetje afhankelijk van de kast doet een CapeCod doekje wonderen en iedere juwelier kan er denk ik voor € 6,- een nieuwe batterij in plaatsen.

Ben benieuwd wat je wilt laten smeren??

Wel, ze was gestopt met tikken en dacht dat het de batterij was. Batterij bleek uiteindelijk niet het probleem te zijn. Heb dan een hele tijd gewoon met het kroontje de wijzers laten draaien. Nog niks… en de dag er na tikte ze opeens weer . Volgens mij vuil of stof in de mechaniek. Plexi is langs de binnenzijde vuilen zit een putje in.

Hallo Bart
welk quartz zit erin?
nieuwe plexi erop is normaal geen probleem
woon je ver van mechelen 2800
gr roel

Rodania is al terug. Bleek om slecht contact te gaan. Nieuwe batterij gekregen, plexi opgekuist en nog een nieuw origineel bandje. Weer klaar voor de volgende 11 jaar.

1 like