Onderhoud Rolex Explorer II

Hallo allemaal,

Ik heb net een prachtige Explorer II gekocht waar ik heel blij mee ben. Gekocht in het buitenland en ik wil nu graag wat meer weten over het onderhoud. De officiele Rolex site levert niets op.

Gewoon basic, waarmee kan ik de band scoonmaken (staal) als er wat vuil tussenkomt? Gewoon een zachte doek en een sopje? Kan ik hem ook in de soda leggen? Tandenborstel is ok? Verder nog tips om het vergrootglasje schoon te poetsen als er vuil tussen aanhecting komt?

Wat raden jullie aan betreft een echte onderhoudsbeurt bij een juwelier? Om de x aantal jaar?

Kortom alle info over mijn nieuwe aanwinst is welkom?

Bedankt,

mark

Ik maak mijn horloges regelmatig schoon onder de kraan met handwarm water en een zachte tandenborstel.
Werkt eigenlijk heel goed en het vuil wat tussen de schakels en vouwsluiting gaat zitten, krijg ik hiermee makkelijk weg.

Ik heb weleens gehoord dat ‘sopjes’ e.d. slecht zouden zijn voor je pakkingen en hoewel ik het niet zeker weet, neem ik het risico niet.

Bedankt voo het advies. Topforum trouwens echt super. Ik ben elke dag mer blij met mijn prachtige Rolex, inderdaad zoals ik op vele posts lees, sommigen vinden hem misschien een beetje pimp maar je moet de juiste mensen hebben die het waarderen! Ik geef er geen moer om wat anderen vinden, ik ben erg superblij mee. Ik had een Constellation maar man of man dat is nu echt geen vergelijk meer!

Bedankt voor het advies.