Beste forumleden.
Heb sinds 7 jaar een tissot le lock ( ETA 7750 )
De laaste tijd begon hij achter te lopen , dacht mischien schoon maken en opnnieuw olieen , prijs opgave gevraagd bij de plaatselijke juwelier kwam op 450€ .vond het nog al veel
Wat is de normale prijs voor een onderhoudbeurt.
Groet joes
€200/€250 is normaliter, (bij mijn plaatselijke gecertificeerde uurwerkmaker) de prijs voor een volledige 7750 service, prijs is afhankelijk van de benodigde onderdelen/vervangingsdelen.
Juwelier wil ook verdienen dus gooit er zijn marge van 50% overheen.
Groeten,
Rene
De juwelier wil er ook aan verdienen, ga daarom naar een goede horlogemaker.
Die rekend zeker minder, maar bedenk wel het kost een horlogemaker ongeveer
4 uur arbeid om een 7750 goed te servicen. Heb zelf een Alfex met het zelfde
uurwerk. Ik heb de onderhoudsbeurt live gezien en er foto’s van gemaakt.
groet Hans
Ik ben toch vaak blij met mijn quartzjes hoor.
Mechanische chronos begin ik helemaal niet aan. Voor het geld van een beurt koop ik liever een ander horloge.
Vorig jaar mijn Longines met Valjoux beurt laten geven via Juwelier Eugene van Baal Nijmegen. Kosten € 180,00 en tot nu toe tevreden hierover!
Overigens ben ik over onderhoud aan “ETA” horloges via hen, wat ze door een andere horlogemaker laten (lieten?) doen, zeer ontevreden. Eén grote bak ellende!
Nadrukkelijk wil ik vermelden dat dit puur aan die horlogemaker ligt. Peter van Baal heeft steeds alles geprobeerd mij tevreden te stellen/houden. Voor een nieuw horloge zou ik zeker weer naar hem toe gaan, geen probleem.
Echter, voor onderhoud heb ik nu een ander adres, waar ik inmiddels ook weer een herhalingsbezoek met mijn Oris Complication heb mogen brengen omdat schroeven te strak waren aangedraaid(?). Vooralsnog plaats ik nog maar even geen ervaring met dat adres, even kijken hoe het verder gaat.
Grt. Marco