Onderhouden Rolex

Ik heb mijn Rolex Datejust nu alweer een paar jaar en er moet het e.a gebeuren. Waar kan ik dit het beste laten doen (omg R,Dam.)

Hij zal waarschijnlijk toch naar Rolex zelf worden opgestuurd lijkt me?

dus naar welke dealer je heen gaat maakt weinig uit.

Dat is niet helemaal waar. Mijn moeder heeft een Rolex en heeft tot twee keer toe het glaasje stuk gemaakt (hoe doe je het?).

Ze heeft 'm de eerste keer via Schaap en Citroen (in Rotterdam op de lijnbaan Alfisti) naar Rolex laten sturen. Dat duurde een aantal weken en kostte een paar honderd (geloof 500 of 600) gulden.
Een paar maanden later was ze in Zwitserland en had het glaasje alweer gebroken. Toen heeft ze 'm daar naar een dealer gebracht. Een week later was het horloge terug, kosten onder de 100 frank.

Ik heb even met Schaap & Citroen in Rotterdam gebeld (ik verveel me blijkbaar).

Sch&C sturen een Rolex sinds enkele jaren niet meer naar Zwitserland maar naar Amsterdam waar “een paar door Rolex getrainde jongens” (zo noemde de man die ik sprak dat) zitten. Je krijgt vanzelfsprekend volledige Rolex Garantie op de servicebeurt.

Voor een Rolex Submariner zou een algemene servicebeurt 375 tot 400 euro kosten en 4 tot 6 weken duren voordat je het horloge terug hebt.

Wie belt er even met een andere plaatselijke officiele Rolex dealer in zijn/haar buurt voor een vergelijking? Gebruik ook de Submariner. Globale schattingen zijn ok. Lijkt me wel interessant om te zien hoe de verschillende dealers hier mee omgaan en wat ze er voor vragen.

Heb zelf vorig jaar mijn GMT II gekocht bij Heetman (Rotterdam) en die gaven aan dat zij een horlogemaker in dienst hebben die bij Rolex is opgeleid.