Mijn Omega Suveran heb ik 2014 gekocht en vaak gedragen. De laatste tijd loopt horloge te langzaam en ik begrijp van Omega horlogemaker dat een algemene onderhoudsbeurt nodig is. Met name omdat olie opgedroogd is. Dat zou 800 euro vaste prijs zijn. Daar schrok ik wel van omdat horloge ik schat momenteel 1200 euro waard is. Maar goed is ook jammer als horloge in de lade verdwijnt maar 800 euro is me te veel denk ik.
Heeft iemand een suggestie voor een goedkopere oplossing? Een kleine beurt of misschien een particuliere horlogemaker?
Eerlijk gezegd moest ik opzoeken hoe een Omega Suveran eruit ziet. Had die benaming, in de 40 jaar dat ik horlogemaker ben, nog nooit gehoord.
Het is dus een Omega die zo’n 80 jaar geleden uitgebracht is en ik weet niet in welke staat het uurwerk nu is. Mijn werkgebied is vanaf ongeveer 1980 / 1985 en jonger.
Als er geen grote slijtage aanwezig is dan zal er zeker een horlogemaker zijn die het wel voor minder dan €800,- wil doen. Echter onderdelen voor dit uurwerk ( 30T2 ) zijn niet goedkoop!
In 2014 bij Wesselink & Vreeker Uurwerktechniek Alkmaar gekocht en toen was in goede staat met 1 jaar garantie en certificaat. Begreep dat met name smeren en algemeen onderhoud nodig is.
800 is de standaard prijslijst prijs die ze bij Omega hanteren. Dus ga naar een omega gecertificeerde horlogemaker en ze zullen deze prijs waarschijnlijk opdreunen.