Indien je je horloge bij je dealer binnendoet, rekent die dan een commissie aan?
De prijzen voor service liggen vast, zolang er geen delen vervangen worden die niet werden voorzien in die service.
Mijn vraag is eigenlijk, indien ik het rechtstreeks bij Omega service binnen geef, op 17km van huis, kan ik dan niet om korting vragen?
Of gaan ze me dan heel vreemd bekijken?
Zijn vaste prijzen bij Omega. Deze kan je terugvinden op de website dacht ik.
Mijn mening is dat je er altijd om kan vragen. Nee heb je. En ja kan je krijgen.
Maar misschien belangrijker. Kijk ook even verder. Voor resell waarde kan een officiele service lonen. Ben je echter van plan het horloge nog geruime tijd te behouden. Dan zijn er ook andere goede adressen. Zo ben ik erg content met Wesselink en Vreeker te Alkmaar.
Miss is de Omegaprijs inclusief AD fee of krijgen zij op andere wijze compensatie voor binnengebrachte werken voor service? Zoiets kan ik me voorstellen, niet?
Edit: komt op mij een beetje opportunistisch over…maar hé, doe vooral wat je niet laten kunt…
hallo klongy, ik denk dat je vooraf de service precies kan vragen wat het gaat kosten, als het alleen maar om een service beurt gaat {schoonmaken, smeren etc,} kan het nooit zoveel zijn, maar ja vragen staat vrij,als ze de prijs zeggen en je schrikt kun je altijd om korting vragen of mee terug naar huis. oke
Bij (eigen ervaring) Breitling is het zo: De juwelier vangt ongeveer de helft van het (vastliggende) servicebedrag. Hoeft-ie alleen het horloge voor in te nemen, administreren, opsturen, klaar.
Je mag je Breitling best meteen naar Koster sturen. Die halen vervolgens gebak voor de hele toko: De prijs voor de consument is dan dezelfde…
Laatste keer dat ik een Omega liet servicen is te lang geleden om me nog goed te herinneren eerlijk gezegd.
Vooral dat laatste zit me dwars, geen kosten voor transport, extra administratie, verzekering, handling kosten door de dealer, … maar wel de kosten opstrijken.
Snap ik maar anders brengt iedereen de servicegevallen naar de fabrikant. Daar zitten ze ook niet op te wachten en is het niet op ingericht
Het is wel zo dat voor mij het servicecenter eigenlijk dichterbij is dan om het even welke dealer van het merk.
Dan moet je niet miepen over de prijs
Beetje van: “if you can’t stand the heat, stay away from the fire”…
Bij Omega heeft de dealer een advies marge van 1,6 op de reparatieprijs.
Als je rechtstreek naar een Omega servicecenter gaat zal het in veel gevallen een stuk voordeliger zijn.
Natuurlijk, iedereen hier betaalt ook dadelijk de listprijs bij aanschaf van een horloge en koopt alles nieuw bij de erkende dealer.
Je doet me glimlachen.
Ik vind het best een prima vraag. Zou gewoon een belletje plegen en uitleggen dat je om de hoek woont. Kan altijd meevallen.
Graag gedaan !