Onderhoudskosten Tudor Pelagos

Goedemorgen,

Ik ben in de markt voor een Tudor Pelagos.
MIjn voorkeur gaat uit naar de versie met het ETA uurwerk. Voornamelijk omdat ik de wijzerplaat rustiger vindt.
Maar ook omdat de onderhoudskosten lager zullen liggen.
Maar… waar moet ik eigenlijk aan denken qua bedrag.
Iemand een idee

Alvast bedankt

1 like

100 tot 500 afhankelijk van welke horlogemaker en wat voor onderhoud

1 like

Ik vermoed dat je refereert naar de kosten van het onderhoud en niet naar de prijs van het horloge? Het horloge zal richting €2500 gaan. €3000 max.

De titel van dit topic suggereert dat de vraagstelling betrekking heeft op de onderhoudskosten… :nerd_face:

5 likes

Ik denk dat de service kosten van de inhouse versie en de ETA versie gelijk zijn als je het door een Tudor service center laat doen. Ik kan de standaard kosten niet vinden, maar als het ongeveer hetzelfde is als bij Omega en Rolex, moet je aan € 500,- tot € 600,- denken, afhankelijk van welke onderdelen er vervangen moeten worden. Meestal maken ze hiervoor ook het horloge weer helemaal ‘netjes’, en krijg je minimaal 1 jaar extra garantie na de service.

Voordeel van de ETA versie is dat je ook bij een ‘algemene’ horlogemaker terecht kunt, omdat de ETA onderdelen min-of-meer voor iedereen verkrijgbaar zijn. Standaard servicekosten van een 2824-2 liggen rond de € 100,- Nadeel is dat je dan geen garantie van Tudor krijgt.

3 likes

Het gaat me inderdaad om de kosten om het uurwerk te laten onderhouden.
Als het alleen om het servicen van het uurwerk gaat heb ik er ook geen probleem mee om dit te laten doen door een ervaren horlogemaker.
Vraag me wel af of dit later een probleem kan zijn wanneer ik het horloge naar Tudor zou sturen voor een volledige servicebeurt

Opzich zal het werk van een goede horloge maker niet echt zichtbaar moeten zijn. Hierdoor moet dat wel meevallen, lijkt me.

Wat ik me afvraag… Misschien dat Tudor kenners hier een antwoord op weten ? Wat ik begrijp is dat Tudor het ETA uurwerk op een aantal punten aanpast, onderdelen vervangt voor eigen.
Deze onderdelen zijn neem ik aan niet beschikbaar voor de gewone horloge maker, en die zal ze in geval nodig, vervangen voor standaard ETA onderdelen ? Dan zou je de Tudor voordelen kwijt zijn ?

Tudor zal eigen stukken gebruiken zoals andere rotor, de vraag is natuurlijk of juist die stukken vervangen moeten worden tijdens het onderhoud.

Mogelijk blijven de slijtstukken standaard ETA.

1 like

De complete service aan mijn Pelagos was in mei: € 520,- voor een complete service, € 200,- voor het opmaken van de kast. Inhouse movement 25600TN.

Tegen de tijd dat een Pelagos aan service toe is (bij normaal gebruik) zit je al buiten de standaard fabrieksgarantie. Van belang is dat de horlogemaker die zich eraan zet, garantie verleent op zijn werkzaamheden. Mijn mening - waarbij ik er bij kostbare horloges naar neig om naar de door de fabrikant aangewezen servicepunten te gaan. Afhankelijk van leeftijd horloge. En ja dat kost wat meer.

Had ie al zo snel een full service nodig?

Wat betekend dit? Polijsten?

Dank allen voor de input.
Ik heb vanmiddag de Pelagos aangeschaft :grinning:

5 likes

Mooi hoor :star_struck:

Een pracht !!!

Oei. Bij die zou ik zeker de papieren wel even checken…

Die bij Willam Wien? Zat er met een schuin oog ook naar te kijken… :grimacing:

Geniet er van! Mooie duiker!

Waarom de papieren checken?