Ondertussen op Kickstarter:

Best aardig om even te bekijken:

https://www.kickstarter.com/projects/1288586432/the-swiss-quality-bargain/description

Tja…wel een leuk project, maar ik vind een paar dingen teleurstellend. Na zijn verhaal over het eerste horloge dat hij openmaakte en de succesvolle stages binnen de Zwitserse uurwerk industrie, had ik een mechanisch uurwerk verwacht. Geen saffierglas en 3 atm. Natuurlijk is de naam Peren ook niet het meest handig binnen Nederland.

Vintage1982 Schreef:

Natuurlijk is de naam
Peren ook niet het meest handig binnen Nederland.

Mij schoten de volgende te binnen:

  • k*t met Peren
  • in voorjaar kunnen we Apples met Peren vergelijken
    enz, enz

Moet zeggen dat ik de klokjes er wel leuk vind uitzien.
Voor mij te klein met 40mm.

De eerste had ik inderdaad ook al bedacht (:smiley:

Vintage1982 Schreef:

De eerste had ik inderdaad ook al bedacht (:smiley:

What’s on a man’s mind :slight_smile:

Peren

Zoveelste horlogemerk dat zichzelf overgiet met een saus van vliegtuigen, leren jackjes en een ongeschoren piloot. Next!

Vintage1982 Schreef:

Tja…wel een leuk project, maar ik vind een paar
dingen teleurstellend. Na zijn verhaal over het
eerste horloge dat hij openmaakte en de
succesvolle stages binnen de Zwitserse uurwerk
industrie, had ik een mechanisch uurwerk verwacht.
Geen saffierglas en 3 atm.

+1

Het is value for money IMO. Maar weinig onderscheidend in design en presentatie.

lencoth Schreef:

Het is value for money IMO. Maar weinig
onderscheidend in design en presentatie.

Ofwel: “your average run of the mill watch” met een Marketingverhaal wat het interessant moet maken…

nou ben ik zelf natuurlijk ook horlogefabrikant… al moet ik het vooralsnog hebben van werk voor anderen… maar… 'k geloof niet dat ik van Peren enige concurrentie te duchten heb… swiss design?.. Nah Und… wass sonst?..
Maakt ie zelf nog wat?.. of is alles buiten de deur, en kast ie ze zelf in?..

13 misschien wel 14 in een dozijn.

Er zijn wel interessantere horloges op kick-starter te vinden.

Het ontwerp is echt 2000 in een dozijn…

Het design is standaard, maar wel interessant (goud/zwart). Maar dan inderdaad de nadelen die ik al meer hebben geconstateerd:

-De naam (oke kan ik nog mee leven)
-Het ontbreken van saffierglas (kan ik niet mee leven)
-De maat (te klein)

Nog meer interessante projecten :sunglasses: ??

Heb even de tijd genomen om het goed te bekijken. Wat een l*lverhaal en die foto’s met ongeschoren gasten in leren jack bij een vliegtuig hahaha. Hoezo zelf wat nieuws bedenken, lekker mee gaan in de marketing strategie van de grote namen.

Nope, Hij laat alles komen en het wordt met de hand geassembleerd. Nou en…kan ik ook :slight_smile:

Dit gaat er meer op lijken. Ook zij maken niets zelf, maar een mooie klok met een mechanisch automatisch uurwerk, saffierglas en mooie afmetingen. Voor een nette prijs.

Ik ben 't met Lencoth eens, dat de Peren watch, wel degelijk value for money is. Het uurwerkje is toch echt hoogstaand, Alpina maakt b.v. quartz chrono’s met een minder degelijk uurwerk voor circa 900,-

Maar goed, misschien laat ik me te veel beïnvloeden door het uurwerkje :).

Volledig eens dat het teleurstellend is dat er een quartz in zit. Saffier kan je nog overheen komen en met een prijs van €134,50 is het natuurlijk niet het duurste horloge.
En Peren ben ik het niet helemaal met je over eens, ik ken Peren namelijk als bier drinken dus lijkt mij een perfect horloge om een biertje mee te drinken. :)-D

Vintage1982 Schreef:

Dit gaat er meer op lijken. Ook zij maken niets
zelf, maar een mooie klok met een mechanisch
automatisch uurwerk, saffierglas en mooie
afmetingen. Voor een nette prijs.

Voor mechanische liefhebbers leuk, maar ik denkndat n hoop mannen de voorkeur geven voor die met “kleine wijzertjes enzo”. Merk dat de meeete niet wis zo iets leuker vinden.

Mja. Grappig, zo’n goedkope chinese kastpers heb ik ook :smiley: