Naast de horlogepassie heb ik ook een passie voor auto’s, en dan met name AMG. Mijn ‘Daily Beater’ voor op de weg is dan ook een AMG. In het verleden zijn er verschillende horloges in samenwerking met AMG uitgebracht, soms gekoppeld aan een heel specifiek model, soms gekoppeld aan het merk. De IWC Ingenieur is de meest recente versie daarvan. Alleen die vind ik dan weer te weinig AMG.
Ik weet het, veel leden op dit forum vinden het maar niks als er een automerknaam (of ander merk) op de klok staat, maar gelet op mijn andere passie is 1 zo’n klok natuurlijk wel bijzonder leuk om in de collectie op te nemen.
Wat ik wel een mooie AMG klok vind is de Anonimo Cronoscopio AMG. Alleen… nergens meer te vinden. Vandaag kwam ik op eBay opeens een andere AMG klok tegen, uitgebracht door AMG in samenwerking met Sinn. Ter gelegenheid van het 35-jarig bestaan van AMG. Mijn interesse was gelijk gewekt, zeker omdat de stijl van deze klok in veel opzichten lijkt op de Anonimo AMG.
En… deze Sinn AMG werd aangeboden MET garantie door Sinn, omdat de klok een paar maanden geleden nog een complete servicebeurt heeft gehad, en daar ook garantie op zit. Ht is trouwens een uitvoering op basis van de Sinn 303. Volgende week donderdag ga ik hem afhalen, dus even afwachten.
Heb nu wel besloten om enkele andere klokken binnekort de deur uit te doen, in ieder geval de MeisterSinger 2009 NL Limited Edition, en de Steinhart Horlogeforum 2011 Limited Edition. Zeker omdat ik nog steeds op zoek ben naar die mooie blauwe Tudor Sub…
Onderstaand de foto’s zoals de verkoper ze op de site had staan:
Ik ben een van de mensen die normaal niet warm loopt voor een extra merknaam op een horloge. Zo, als combinatie van twee hobbies, kan ik me er zeker wat bij voorstellen.
Ben benieuwd naar je eigen foto’s straks… Ennuh, mag best in combi met de vierwielige AMG hoor
Tijdens de meeting vertelde je al dat je die toch wel bijzondere auto hebt, en dan nu deze klok erbij, da’s gewoon heel gaaf(tu) En dan nog wel een Sinn!
Jammer dat Volvo zulke lullige horloges heeft, anders had ik allang een Volvo horloge gekocht.
Voorlopig fungeert mijn Rrrrode Monster als match voor mijn Rrrrode 850-R
Zo, dat heb je goed gevonden zeg! Staat deze daar al langer te koop? Ik struin in mijn zoektochten voornamelijk Europa af, liefst nog op rijafstand van NL omdat ik altijd een voorkeur heb voor persoonlijke overdracht (ook als ik wat op eBay Duitsland win).
Aan de andere kant, als ik zie wat deze handelaar voor een Anonimo Cronoscopio AMG vraagt… belachelijk. Als ik dan de verzendkosten meereken, en de invoer, dan kom ik omgerekend in Euro’s op 3.900 Euro!!!
Ter indicatie, ik heb zelf een Anonimo Cronoscopio, daar heb ik indertijd ruim 1.400 Euro voor betaald, een premium betalen van 280 % omdat er AMG op staat, dacht het toch echt niet.
Nog even ter indicatie, de Sinn AMG die ik volgende week op ga halen, daar zit helemaal geen extra premium bovenop de nieuwprijs van een Sinn 303, die zit zelfs nog zo’n 35% onder die nieuwprijs.
Dat exemplaar in de USA zou ik dus nooit van mijn leven gekocht hebben. Ik reserveer dat geld liever voor de blauwe Tudor Sub die ik al langere tijd zoek (en waar ik als ik de Sinn op ga halen volgende week in Duitsland ook een bezichtigingsafspraak voor heb staan, dus wellicht binnenkort meer…).