Onderweg uit de Ukraine

Een vintage Vostok Amphibia met 24 uur wijzerplaat:

10 likes

Mooi verouderd ook. Hopelijk is het ook een origineel Oostblok rammelbandje :slight_smile:

Aan de foto van de achterkant (met bandaanzet) te zien: yep. Origineel Sovjet-blik :wink:

Gaaf, ik heb ergens ook zo’n bandje en dan staat de prijs in roebels in de gesp :stuck_out_tongue:

6 roebel en 50 kopek bandje zeker :smiley:

Mooi vintage exemplaar met acryl bezel, de wijzerplaat is nog erg gaaf voor zijn leeftijd. De seconde wijzer klopt niet, maar dat had je waarschijnlijk zelf al gezien.

Antimagnetische, een van de mooiste uitvoeringen van Amphibia :thumbsup:

Mooie Rus, geniet er van .

Hij klopt naar oekraĂŻense begrippen. Het begrip origineel wordt daar heel anders geĂŻnterpeteerd. Niet als kloppend, maar als creatief :grinning:

4 likes

:smile: Ja, er hoort eigenlijk deze op denk ik (al die Amphibia’s hebben zo’n secondewijzer) maar ach. Kan ik voor die paar knaken die zo’n setje wijzers bij Chistopol kost altijd nog wel eens vervangen. Of er moet iemand nog wat hebben liggen?

Belangrijk is dat de wijzerplaat geen barstjes heeft. Deze uitvoering heeft dat vaak. Zo te zien die van jou niet. Ook de bezel is in een nette staat, en worden steeds zeldzamer. Inderdaad de sec. wijzer is niet origineel net zoals deze band. die is van een veel latere type. Deze jaren 80 horloges werden verkocht in een klein doosje zonder band. Er behoord een deksel met serie nummer op te zitten. De kast is niet van chrome zoals de later modellen, maar van staal. Handig met opknappen. Het is een antimagnetic, dus over het uurwerkje zal een soort van schildje behoren te zitten. Kort om een mooie klok! Is het glas origineel? Deze moe hard zijn en niet in te drukken zijn, anders is er een verkeerd acryl gemonteerd. dat gebeurd soms. Het acryl moet klinken als echt glas als je er op tikt . Wil je meer zien, kijk dan maar op mijn reeds verouderde site ehwatch.nl

Mvrgr, Erik