Onderweg uit Oekraïne

Van de baai voor weinig:

http://i.ebayimg.com/00/s/OTAwWDE2MDA=/z/6-kAAOSwtnpXnirx/$_57.JPG

Vergulde uitvoering van de Raketa Big Zero. Volgens de advertentie ‘gold-plated’, maar op de foto’s heb ik geen opgave van de gouddikte kunnen ontdekken (zoals er nog wel eens op wil staan). Al is het wel zo dat de achterkant wat is aangeknaagd door de tand des tijds, maar toch niet door de goudlaag heen is. Lijkt er dus op dat er een redelijke laag op zit.

Achterkant:

14 likes

Gaaf ding! Hoe zie het met de afwijking van die dingen?
Wat zou zoiets nog waard zijn eigenlijk?

mooi ding, zie je niet iedere dag. is het uit verzamelwoede of ben je van plan hem veelvuldig te dragen?

een Raketa uit de Oekraine… :confounded:

8 likes

Zijn leuke horloges,ben ook aan het speuren naar een NOS,geen goudkleurige,en met het vijhoekige cccp logo(zie je weinig)
Kosten zo rond de €60,-

Klinkt idd bizar🤔

Ben heel benieuwd. Zo gauw ik ik als herkomst Oekraïne zie staan, haak ik altijd af. Wat er vandaan komt is altijd bijzonder origineel, maar niet in de zin die ik waardeer :wink:

Waarom? Vaak nep? Slechte ervaringen?

Ga je veel plezier van hebben, heb ik in ieder geval wel van de mijne! Ook verassend leuke bandenswapper.

2 likes

Persoonlijk geen ervaringen mee, maar uit het lezen op de diverse fora door de jaren heb ik geconcludeerd dat Oekraïne een land is frankenwatches & marriages. Maar er zullen ook best uitzonderingen zijn die deze regel bevestigen :relaxed:

Ik denk eerder dat dit de messing basiskast is waar de chroomlaag af is (of hij is natuurlijk nooit verchroomd geweest). Desalniettemin wel een leuk ding :thumbsup:.

1 like

Ze zijn wel verguld verkrijgbaar.

Ja, er stonden er meer. Op de andere foto’s van de verkoper is ook wel te zien dat hij verguld is. Het is niet de messing kast.

We gaan 't wel zien :smile:

1 like

Een beetje van allebei. Ik koop geen horloges die ik niet ga dragen (daarom koop ik niks meer dat kleiner dan 38mm is, hoe mooi ik sommig vintage spul ook vind). En ik vind het een mooi, opvallend ontwerp.

1 like

Mocht je hem ooit weer weg doen dan hou ik me sterk aanbevolen zeg.

There is a story that, Mikhail Gorbachev – who ‘sinner history’ of the Soviet, on the day at the height of his power, during a visit to Italy, when a reporter asked Italians: “Perestroika “How significant the Soviet people? Additional notes for those who have not read the history of the Soviet past, the Perestroika means “reform”, and is one of the most mentioned when talking about the Soviets in the years 80-90, with Uskorenie (acceleration) and Glasnost (publicity).

Meanwhile, Gorbachev lifted his hand, his hand is on the watch Raketa Big ‘Zero’ – the very unique clock with the number 12 instead, they use the number 0; pointed to it and said: “the people of the Soviet Union, we believe that everything starts at 0.”

stukje geschiedenis van de Big Zero🤓

1 like

Leuk! Waar gekocht? Ebay?

Ja.

Leuke dingen te koop…

Ja, die tijd is weer helemaal voorbij. Nu is het: Lozh’ i skruchivaniya dankzij Tsaar Putin.