Maanden geleden plaatste ik een WTB op de gebruikelijke plaatsen: ik was op zoek naar een MKII Blackwater. Eddie Platts versie is uitverkocht, de Paradive vind ik te duur. Afgelopen zaterdag werd ik benaderd door iemand in Singapore die zijn Blackwater wel wilde verkopen. Na wat onderzoek (feedback, postings op diverse fora etc onderzocht te hebben), gisteren de knoop doorgehakt. Vandaag op de bus (FedEx, woensdagmiddag wordt 'ie bezorgd… geen douane-gezeur!)
Vandaag op de bus (FedEx, woensdagmiddag wordt 'ie bezorgd… geen douane-gezeur!)
Mooi hoor. Wat zou het helemaal mooi zijn als het gaatje van de datum net zo groot was geweest als het “plakje” bij de negen.
Was 'ie prachtig in evenwicht. Desalniettemin: alvast gefeliciteerd!
Maarre… hoe zit dat met FedEx??
Rijden die dan keihard alles wat inklaart en aan tollenarij doet voorbij??
Vandaag op de bus (FedEx, woensdagmiddag wordt 'ie
bezorgd… geen douane-gezeur!)
Mooi hoor. Wat zou het helemaal mooi zijn als het
gaatje van de datum net zo groot was geweest als
het “plakje” bij de negen.
Was 'ie prachtig in evenwicht. Desalniettemin:
alvast gefeliciteerd!
Maarre… hoe zit dat met FedEx??
Rijden die dan keihard alles wat inklaart en aan
tollenarij doet voorbij??
FedEx heeft -net als UPS de hele keten in eigen beheer. Van ophalen van het pakket tot afleveren aan de deur. Ze doen de inklaring en schieten de BTW voor. Je krijgt netjes een rekening met het BTW-bedrag thuisgestuurd. Eens temeer bewijs dat die gasten van TNT die zich verschuilen achter ‘Het ligt bij de douane’ niet de waarheid spreken. De douane houdt bij gewone stukken niets tegen. Het is de vervoerder die zijn zaken niet goed voor elkaar heeft. Al was het maar omdat een pakket dat in het buitenland op de bus gaat, hier een nieuw nummer krijgt…
Er zit wel een prijsverschil tussen SingPost en FedEx, maar dat vind ik niet opwegen tegen het gemak.
Na registratie van het pakket, kun je met 4x per dag een update het pakket volgen, inclusief de voorspelling van de uiteindelijke aflevertijd op woensdag. De laatste keer dat FedEx iets afleverde, waren ze een kwartier te laat…
En je hebt gelijk over de grootte van de datumaanduiding en het 9-plakje. Meer merken hebben dat, is me opgevallen. Maar goed dat er geen datumloep op zit…, denk ik dan maar, dan was het nog veel opvallender.
Menno, dank voor je uitgebreide antwoord.
Ik begrijp nu dat jij vooral doelde op de tijd die je kwijt bent
met douanegedoe als je met TNT te maken hebt.
Ik had even de illusie dat je een manier had gevonden om het hele
inklaren, invoeren en btw te omzeilen.
Naief natuurlijk van mij
Zo, die FedEx jongens weten van wanten! Vanuit Singapore ging het pakketje eerst naar China… en van daaruit op weg naar Amsterdam.
Ik werd een uurtje geleden opgebeld door een FedEx medewerker met de vraag of ik hem een kopie van het aankoopbewijs kon doormailen voor het inklaren! Het pakketje ‘is nog in de lucht’, maar dan kan hij meteen aan het werk als het geland en uitgeladen is.