Onderzoek voor horlogeliefhebbers

Done!

Beste forumleden,

Top! ik heb in korte tijd 40 enquêtes ontvangen. Bedankt voor de snelle respons!

Op naar de 100?:~

Met vriendelijke groet,

igevuld

Done. Veel succes!

In eer en geweten ingevuld .

Yo , Manu .

Ingevuld en wel.

Succes met het afstuderen.

gr.

Dick

Ook ingevuld

En van mij nog een paar tips voor het opstellen van enquêtes. Kies je eenheden goed. Bij leeftijd heb je een probleem als je 20, 25 of 40 jaar bent, er zijn dan twee categorieën mogelijk. Hetzelfde geldt ook voor de bedragen.

Je vragen zou ik ook nog eens goed doorlezen met: “Wat vindt u het belangrijkste aspect bij de keuze van een horloge? (meerdere antwoorden mogelijk)”. Hier zit een contradictie in, het belangrijkst = 1 en dan zijn er meerdere mogelijkheden.

Persoonlijk mis ik nog een belangrijke vraag, iets van heb je afgelopen (x) jaar een horloge aangeschaft. Hiermee zou je reacties uit kunnen sluiten.

Succes met afstuderen.

Ik heb 'm gemaakt, succes met je studie.

Moebius,

Toevallig affiniteit met marktonderzoek, ik maak dit eigenlijk op uit je reactie.

Het lijkt haast onmogelijk om een perfecte enquête op te stellen. Ik heb het meerdere malen herzien. Een pilot van circa 20 enquêtes was op zijn plaats geweest.

Met vriendelijke groet,

ddh1 Schreef:

Moebius,

Toevallig affiniteit met marktonderzoek, ik maak
dit eigenlijk op uit je reactie.

Het lijkt haast onmogelijk om een perfecte enquête
op te stellen. Ik heb het meerdere malen herzien.
Een pilot van circa 20 enquêtes was op zijn plaats
geweest.

Met vriendelijke groet,

Toevallig dat je dit zegt, ben momenteel al meer dan een maand aan het heen en weer tennissen over de enquete voor mijn master thesis. Ga deze week beginnen aan de tweede ronde van kwalitatieve vooronderzoeken om de enquete verder te perfectioneren. Makkelijk is het niet. Belangrijk wel.

waarom kan in een enquete niet gewoon staan dat je ergens NIET mee eens bent i.p.v. dat onzinnige en in mijn ogen belachelijke : het er MEE ONeens zijn.
je bent het er mee eens of NIET mee eens. PUNT.:X

Groet
Herman

Orisfan Schreef:

waarom kan in een enquete niet gewoon staan dat je
ergens NIET mee eens bent i.p.v. dat onzinnige en
in mijn ogen belachelijke : het er MEE ONeens
zijn.
je bent het er mee eens of NIET mee eens.
PUNT.:X

Groet
Herman

:D(tu)(tu)

Ook ingevuld.

Succes met je project.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ingevuld
(tu)

Ingevuld(tu)

Veel succes!!

Met vriendelijke groet,

Herman

Ingevuld

Succes met je studie.
Ga je het uiteindelijk resultaat nog publiceren op ons forum?

Hans

Beste Forumleden,

Ontzettend bedankt voor de vele reacties. Het zijn er dermate veel dat ik de enquête (tijdelijk) moet sluiten. Tot mijn spijt aangezien ik iedereen de mogelijkheid wil geven om zijn of haar mening te laten gelden. Dit bewijst nogmaals dat dit forum enorme waarde kan hebben voor een liefhebber van horloges.

Als ik de mogelijkheid heb om de enquête wederom online te plaatsen doe ik dit uiteraard direct.

Met vriendelijke groet,

Jmmr, ik ben te laat :frowning:
Veel succes met je studie…

Grt. René (tu)

Dat is het grote risico om een enquête over horlogebezit af te nemen van leden van dit forum, voor je het weet heb je teveel respondenten, die je allemaal moet verwerken en vervolgens moet analyseren…(waarschijnlijk met het heerlijke SPSS X()

Waar is de tijd gebleven dat studenten zelf de enquêtes invulden? Ik had nooit last van hypotheses die ik moest verwerpen omdat er verassende uitkomsten waren :wink: Scheelde een hoop werk, helaas geen bijdrage aan de wetenschap, maar wel goede cijfers.

gr

limiet bereikt. doh! nou succes in ieder geval!