Onduidelijkheid m.b.t. COSC-certificaat behorende bij Precista PRS18-Q PRS

Hee. Zou dat dan betekenen dat HF een primeur zou kunnen hebben met betrekking tot het compleet affakkelen van een vrij geliefd merk?

Reuring, ik hou ervan. Ben benieuwd :open_mouth:

4 likes

Dat was nou niet echt de bedoeling van mijn verhaal…ik wil gewoon mijn (eerste en enige?) COSC-papiertje bij mijn horloge :rofl:

3 likes

Ik kan niks meer dan al is geprobeerd vrees ik…

1 like

Maar eens mailtje gewaagd aan COSC met vermelding van fabrikant Swiss TImer H3…

1 like

Is het niet gewoon dit uurwerk: ETA F06.411 dat COSC gesertificeerd is? Dat staat dan toch verder sowieso los van het merk Precista?

2 likes

Niet het type wordt gecertificeerd, maar ieder individueel uurwerk.

3 likes

Meer info:

3 likes

Het is leuk om erbij te hebben, maar je moet je wel afvragen hoeveel werk je mensen voor je laat doen. Ooit heb ik een cosc certificaat van mijn seamaster pro bij omega opgevraagd. Ik kreeg een mooi gestempeld formulier voor, ik meen, 60 euro. Op een horloge van een paar duizend vond ik dat ok. Maar als je nu voor een precista van nog geen 200 euro mensen over drie schijven inzet voor een kopie van een formulier dat een verkoper is kwijtgeraakt, dan vind ik dat eerlijk gezegd niet helemaal fair naar die mensen. Tenzij je ze er ook die 60, of misschien met inflatie wel 100 euro voor zou willen betalen. Maar dat vermoed ik niet…

Laat het los. Laat het gaan!

4 likes

Helemaal mee eens. Alternatief is een kopie van een andere koper van de inkoopactie vragen. Heb je toch iets in handen en het is enigszins uit te leggen richting een koper van het horloge, waarvan het certificaat ontbreekt. De serienummers matchen dan weliswaar niet, maar inderdaad: laat lossss

2 likes

Heb ook deze Precista, heerlijk horloge met het certificaat. Heel leuk om erbij te hebben maar ook geen must.

Gewoon lekker van je horloge genieten :+1:

3 likes

Wellicht ook een weetje. Het certificaat geeft aan dat het op het moment van certificering binnen COSC normen liep.

Dat gezegd hebbende: na enige draagtijd hoeft dat niet meer zo te zijn. Ik heb eerder met een Tissot meegemaakt dat die na 1 jaar net niet meer binnen COSC liep. Dus wat voegt het dan nog toe?

Ik vind een factuur en verpakking weer belangrijk, maar dat is voor ieder weer anders.

4 likes

Ik zou nog een mogelijkheid willen opwerpen.

Bij COSC worden meestal alleen een uurwerk aangeboden voor certificering. Er zijn maar een paar merken die een compleet geassembleerd horloge aanbieden.

Dus als jouw uurwerk bijv een type ETA-xxxx is en dat uurwerk is gecertificeerd, dan zou het verhaal nog steeds kunnen kloppen.

2 likes

Chips, zie zojuist dat ik een oud (en waarschijnlijk ingeslapen) topic omhoog kick.

2 likes