Rolex Explorer it is…!
Ik duik niet. En niet van plan ook. Maar het moet er wel stijlvol uitzien.
Mooi horloge inderdaad, verkrijgbaar vanaf n € 6.500 by the way!
Hallo Joep. Dat is al een heel stuk in de goede richting (al zijn we er nog niet ). Waar heb je dit gezien?
Chrono 24!
Gr. Joep
Ik neem geen horloge mee, alleen een zonnewijzer…
http://malleleeft.eu/wp-content/gallery/inhuldiging-zonnewijzer/zonnewijzer-7.jpg
Van de horloges die ik heb, is het dit exemplaar:
En van de horloges die ik niet heb, mogen ze dit altijd aan m’n deur leveren:
De chronograaf kost eerder iets van 10k. De prijs van de panoramadatum is veel lager.
Ik vind het uurwerk van de chronograaf wel leuk. Jammer van het ontbreken van de vertical clutch bij dat exemplaar.
Denk toch als geld geen rol zou spelen een AP RO . Stoer en rustig. Of een Big Pilot… Of doe eens gek een Daytona…
Helaas nog te hoog voor mij. Vandaar dat ik op zoek ben naar een, qua maatvoering/vormgeving, vergelijkbaar alternatief.
Jammer, want de maatvoering van 40mm vind ik erg prettig. Ach ja, je moet toch iets te dromen hebben. Mijn grail zoals men dat hier noemt.
Fijne avond!
Volgens mij heb ik de ultieme allrounder al te pakken: een GMT M II.
Waarom?
- 40mm en vrij plat, kan onder je overhemd worden weggestopt.
- automaat met datum, geen omkijken naar.
- 100m waterdicht, dus je kan er mee douchen en zwemmen.
- GMT functie voor op reis.
- draaibare Bezel ook te gebruiken als duikring om af te tellen.
- 4 bezel opties (in mijn geval): pepsi, faded pepsi, coke en volledig zwart. Hiermee kan je hem zomers maken en meer of minder op laten vallen. Inserts kan je zelf wisselen.
- Oogt gaaf op oyster, maar kan ook op leer of jubilee.
Wat wil een mens nog meer?
Mooie sokken van de hema
Is het eenvoudig om zo’n bezel te verwisselen? Ik dacht dat dat nog al een klusje was namelijk.
Prachtige klok trouwens!!!
5 minuten werk. Alleen niet te vaak doen, Inserts kunnen chippen als je ze er in en uit blijft klikken. Maar stelt niet veel voor.
Oh ok klinkt logisch. Hoe vaak per jaar wissel je van bezel? En wat voor tool gebruik je er voor?
Zo’n click-on caseback opener en een doekje tegen krassen. Heb het horloge nu een maand en dit is de derde bezel, maar ik wil denk ik twee keer per jaar wisselen ongeveer.